Snälla Gud om du finns varför det här helvetet?

  • RainNo2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175407 av RainNo2
Människor asså
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175420 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Snälla Gud om du finns varför det här helvetet?
Det finns inget helvete, svårigheter möter du i ditt jordeliv och de kan ju upplevas som om du hamnat i ett helvete, men efter döden hamnar ingen i helvetet vad skulle det finnas för mening i det. Det är något kyrkan förr i tiden hotat med, sekter brukar också sända sig själv till paradiset och resten till jordens undergång.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175437 av Melody

RainNo2 skrev: Varför dör barn av svält
Varför finns sjukdomar som tex schizofreni eller tex Huntingtons sjukdom eller demens eller cancer?
Varför våldtas vissa och varför blir vissa så dom våldtar, mördar, torterar, och massa annat sjukt?

Nej jag kan inte tro att det finns en Gud, det finns ingen mening med livet.

Om det nu finns en Gud hur kan Gud tillåta så mycket sorg, lidande och tragedier?


Tror att en process sker mot läkning och helande så fort du vänder dig till Gud. Kolla in meditationer av tex Gabrielle Bernstein. Du behöver inte vara bokstavstroende, bara tro på en god kraft till att börja med.

Djävulen/ondskan/mörkret är lika verkligt som Gud/ljuset.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175459 av Nissegossen

Jocke skrev: Syndabockar har väl utnämnts genom alla tider, Judas var väl det första kända exemplet i modern tid då räknar jag från förra årtusendet! Människan är det som skapar ondskan mycket tack vare okunskap och dylikt! Alltså tjänar vi i längden på en öppenhet i det här samhället, för att befrämja och dryfta de svåra saker vi ställs emot dagligdags.

Men öppenheten bör inte drabba någon enskild människa, utan vi står i kollektiv skuld till ondskan, mycket av nonchalans och ingen bry sig om mentalitet bär skulden till det hela. Om Gud finns, så är den men för mig, som skapare av allt liv i universum. Den är inte skyldig till de mekanismer som skapar allt ont och elände!

I kyrkans namn har många brott begåtts! Så låt oss alla ha en egen tro att förlita oss till!



Öppenhet pratar du om Jocke. Det är bara att du aldrig troligen förstått att dina innersta tankar läses av de som är inom dig.

Varje tanke som manifesteras inom dig är uppenbarad inte minst av Gud utan även alla andra du har inom dig. Läs på du har inte förstått

www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1175502 av Jocke
Ja, jag vet inte hur jag ska kunna besvara ditt inlägg Nisse? Om alla visste vad jag hade för kod till bankkortet eller till min mobila bankid, då skulle jag nog ha blivit rånad för längesedan?

Vet inte vem eller vilka som hjälper/stjälper mig? Skulle jag veta vilket mitt helvete består i, så skulle jag nog ha tagit bort mig för länge sedan! Det är inte bra att veta allt heller Nisse!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175517 av Nissegossen
Knappast att de skulle sträva efter dina pengar Jocke, de har varken lov att nämna dina koder eller lura av dig pengar men dock de som vill ha informationen kan vara en som sålt sin själ för pengar och försöker lura av dig dem. Är det djävulstyg på gång går ingen säker

Jag var ju hos polisen igår med min dator på hemvägen handlade jag i en butik nära här satte kärran utanför. När jag kom ut syntes det en man som slog lovarna runt där jag var förstår mycket väl att ordet gått ut och att det var min kärra han troligtvis var ute efter. han kammade noll. Satt på hållplatsen vad han sökte men inte fann.

Där jag satte kärran är det direkt inför kassan butikschefen hade direkt kärran utanför det fönster där jag satte den han vet ju att det är min vagn och han är inte tappad bakom en liten kärra, han skulle reagera direkt

En tjuv mindre på gatan dessutom utvisad

Men fullt klart de inom dig vet exakt vad du tänker inom dig.

Vad väljer du?
sv.wikipedia.org/wiki/Argos_(j%C3%A4tte)
Eller
www.google.com/search?q=guds+allseende+%C


Numera sitter ingen tiggare utanför den butiken men alla tiggare vet vem jag är och om min kärra blir stulen får inte en enda utav dem något från mig. De rensar ut den tjuven bland dem själva

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.