Gud finns inte det finns inget liv efter döden

Mer
4 år 5 månader sedan #1206164 av björk
Era sjunger om man
får flika in utan a å va snutig.

"To avoid the misstakes of the past that why we are here"
Mer
4 år 5 månader sedan #1206166 av björk
Eller nått sånt om det vart Enigma?
Mer
4 år 5 månader sedan #1206175 av Amandara
Finns det liv efter döden för hundar? Annars tycker jag det är taskigt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1206186 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Gud finns inte det finns inget liv efter döden
Ordspråksboken 8:35-37 Svenska 1917 (SV1917)

^35 Ty den som finner mig, han finner livet och undfår nåd från HERREN.

^36 Men den som går miste om mig han skadar sig själv;

^37 alla de som hata mig, de älska döden.

Job 14:13-15 Svenska 1917 (SV1917)

^13 Ack, att du ville gömma mig i dödsriket, fördölja mig, till dess din vrede hade upphört, staka ut för mig en tidsgräns och sedan tänka på mig --

^14 fastän ju ingen kan få liv, när han en gång är död! Då skulle jag hålla min stridstid ut, ända till dess att min avlösning komme.

^15 Du skulle då ropa på mig, och jag skulle svara dig; efter dina händers verk skulle du längta;

Matteus 26:35 Svenska 1917 (SV1917)

^35 Petrus svarade honom: »Om jag än måste dö med dig, så skall jag dock förvisso icke förneka dig.» Sammalunda sade ock alla de andra lärjungarna.

Romarbrevet 6:8 Svenska 1917 (SV1917)

^8 Hava vi nu dött med Kristus, så tro vi att vi ock skola leva med honom,

2 Korinthierbrevet 4:12 Svenska 1917 (SV1917)

^12 Så utför nu döden sitt verk i oss, men i eder verkar livet.

Filipperbrevet 1:21 Svenska 1917 (SV1917)

^21 Ty att leva, det är för mig Kristus, och att dö, det är för mig en vinning.

Romarbrevet 6:4 Svenska 1917 (SV1917)

^4 Och vi hava så, genom detta dop till döden, blivit begravna med honom, för att, såsom Kristus uppväcktes från de döda genom Faderns härlighet, också vi skola vandra i ett nytt väsende, i liv.

Johannes 12:24 Svenska 1917 (SV1917)

^24 Sannerligen, sannerligen säger jag eder: Om icke vetekornet faller i jorden och dör, så förbliver det ett ensamt korn; men om det dör, så bär det mycken frukt.

Matteus 22:29 Svenska 1917 (SV1917)

^29 Jesus svarade och sade till dem: »I faren vilse, ty I förstån icke skrifterna, ej heller Guds kraft.

Hesekiel 37:12 Svenska 1917 (SV1917)

^12 Profetera därför och säg till dem: Så säger Herren, HERREN: Se, jag vill öppna edra gravar och hämta eder, mitt folk, upp ur edra gravar och låta eder komma till Israels land.

Johannes 11:25-26 Svenska 1917 (SV1917)

^25 Jesus svarade till henne: »Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig, han skall leva, om han än dör;

^26 och var och en som lever och tror på mig, han skall aldrig någonsin dö. Tror du detta?»

Uppenbarelseboken 1:18 Svenska 1917 (SV1917)

^18 och den levande; jag var död, men se, jag lever i evigheternas evigheter och jag har nycklarna till döden och dödsriket.

2 Timotheosbrevet 2:11 Svenska 1917 (SV1917)

^11 Detta är ett fast ord; ty hava vi dött med honom, så skola vi ock leva med honom;
Mer
4 år 5 månader sedan #1206191 av zoegas
Du och ditt bibel-spam! ingen läser det!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1206209 av Clean
Det är för mycket vi inte vet om hur det verkligen är döden. Det är bara förvirrat att ens försöka begripa sig på döden. Lönlöst. Ingen härinne kan bevisa varken det att det finns ett liv efter döden eller att det inte finns ett liv efter döden.

Men jag kommer ihåg när jag fick en överdos då kände jag hur jag blev mindre och mindre och tillslut så liten att jag försvann blev svart. Och jag vaknade upp och var tillbaka.

Jag kommer ihåg att jag tog en hallucinogen substans som var mycket extremt ungefär 20 ggr mera hallucinationer än LSD och jag tog 20 ggr mera än att överleva ren och hel. Jag såg Jesus. Den här hallucinationen av en jättelik tre meter lång Jesus sa att jag skulle sluta ta droger och göra nåt vettigt av mitt liv. Plugga och jobba och så.

Ni som inte tror mej vilket jag själv ifrågasätter att jag tror på det vad säger eran upplevelser inte är din hjärna spelar ett spratt? För ni lyssnar inte på nån annan i tråden nån av er. Utan projicerar er egen skit på andra.

Jag tror att det var inte verkligt utan det var pga den substans som jag tog. Varför skulle det vara sant? Och varför skulle eran upplevelser vara sanna och mer sant än andras?

Det finns universellt mycket ämnen som vi inte stöter på här livet av vilket vi ingenting förstår tänk er då utanför er själva hur mycket det finns därute som vi kommer aldrig ens råka få veta?

Det är en bråkdel av allting som är och inte är som vi stöter på och har inga svar på detta heller. Så små är vi människor.

Så chilla! Spänn loss bältet! Ha lite självdistans! Skratta. Lev. Så länge det varar.

Jag personligen ser framåt döden och då helst utan plågor och våndor! För det måste vara en av dom häftigaste sakerna i livet. Forskare har kommit fram till från det vi förklaras döda så är hjärnan lika aktiv som att vi lever på hela tio min.