Är en homosexuell man verkligen Välkommen i svenska kyrkan?

Mer
4 år 2 månader sedan #1229856 av Maxjohan1983

hkboj skrev: Nej tvärtom! Jag vill att homosexuella blir accepterade i kyrkan! Jag tycker killar kan vara så fina ihop. :hjärta :hjärta

Vad bra då. Det låter ju mer vettigt. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229858 av PsychoWard
alla människor har rättigheten att omvända sig. Herrens nåd är förnyad varje morgon


men inga som utövar homosexuella gärningar som inte har omvänt sig kommer in i Guds Rike. det är tydligt i den heliga bibeln. det är stor skam på de som med bibeln i hand basunerar ut om sitt perversa leverne som om det vore deras rätt, och sen viger andra perversa. tror det är som att putta dem rakt in i helvetets lågor
Mer
4 år 2 månader sedan #1229874 av mrsearlgray

PsychoWard skrev: alla människor har rättigheten att omvända sig. Herrens nåd är förnyad varje morgon


men inga som utövar homosexuella gärningar som inte har omvänt sig kommer in i Guds Rike. det är tydligt i den heliga bibeln. det är stor skam på de som med bibeln i hand basunerar ut om sitt perversa leverne som om det vore deras rätt, och sen viger andra perversa. tror det är som att putta dem rakt in i helvetets lågor


Stick och brinn din jävla idiot! homofobi ska inte vara en del av viska!
Mer
4 år 2 månader sedan #1229879 av Geta
Präster och pastorer har övervägt att avsäga sig vigselrätten om de ska tvingas till att viga samkönade par.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229880 av PsychoWard
fobi betyder att vara rädd för, jag är inte rädd för bögar.

omvänd er eller bli förstörda, sade Jesus Kristus medans Han vandrade på denna planet.

Han sade inte - mig veterligen - att bögerier ska uppmuntras eller ens tolereras "för att de är födda så" utan Han sade att vi MÅSTE BLI FÖDDA PÅ NYTT FÖR ATT SE GUDS RIKE!
Mer
4 år 2 månader sedan #1229912 av Lelle
Jag är säker på att du älskar bögar <3 <3 du försöker bara undvika hur du känner för de..