Spiritualitet bortblåst

Mer
4 år 1 månad sedan #1235021 av Willhend
Min spiritualitet och känsla av magi är helt borta på medicinerna jag tar. Mår bra i kroppen men vill skriva igen och tänker inga vettiga saker. Försöker krama fram tankar men det är inte samma sak på medicinerna. Allt är super tråkigt. Vill ännu ha anti psykotikan för den påverkar inte hur jag tänker men vill kliva av resten.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235039 av Nissegossen
Ja, i början av en psykossjukdom, blir man tom på tankar och längtar efter att kunna tänka och fantisera helt enkelt skapa i ditt fall texter för andra teckna och måla. Den är obefintlig med medicin mot psykos första tiden efter en hävd psykos. Det kan gå lång tid och med minskad medicinering då helt plötsligt vid en sänkning av medicin återfår du skaparglädjen men här inflikar jag en varning, den gränsen innebär också risken att en psykos också kan uppstå. Först när du kan avgöra själv och vet hur stävja och häva en psykos som hotar ta över, då innan den bryter ut och du märker försöket och ser till att du då tar mer medicin som gör att du ger dig en dagsdos extra antipsykotika och så mycket sömnmedel att du sover är nästa dag en helt vanlig dag, sover du inte den natten uppsök mottagning och inläggning för att häva den psykos du fått en natts sömn räcker se till att du sover är rådet. Vid inläggning akut en spruta i baken, på den sover du det är boten, klara av den hemma och sov. Då har du redan skaparglädjen och fantasin flödar det är ju det som är risken den att det är upplagt för fantasin som är tillbaka samtidigt kan ge dig en på smygande psykos som du inte själv märker. Det är klassiskt.

Be läkaren om rekommendationer att få höja dos och hur mycket medicin extra i tablettform och då hur mycket medicin för sömn du får ta, utan att du före du behöver det få klartecken från pal din behandlande läkare som pal betyder. Jag tycker klara medicin mängder som du får ta ifråga om både antipsykotika av en sort som läkaren rekommenderar antingen din vanliga antipsykotika eller en annan känd för den effekten typ sederande som inte är beroende framkallande som den jag har att sova på Quetiapine startdosen på den är alltid 50mg om du får den var klar och omklädd för sömn då den verkar snabbt första gången så var klädd för sängen redan innan du tar den första gången sov jag med ett uppvaknande för toa sedan innan huvudet var på kudden sov jag inberäknat toa i 10 timmar. Benzo ett rött skynke för mig, kommer aldrig mer i min mun.

Gör du allt rätt som jag, har inte varit inlagd på psykiatrin sedan årsskiftet 1986-1987 så då behöver du inte inläggning för psykos mer i ditt liv. Hos mig flödar fantasin och skriver mycket och långt så jag får ont i axeln av långfingervalsen

pal "patientansvarig läkare" Inget annat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235099 av björk
Svar från björk i ämnet Spiritualitet bortblåst
"spiritual thirst"
Mer
4 år 1 månad sedan #1235213 av Melody
Svar från Melody i ämnet Spiritualitet bortblåst

Willhend skrev: Min spiritualitet och känsla av magi är helt borta på medicinerna jag tar. Mår bra i kroppen men vill skriva igen och tänker inga vettiga saker. Försöker krama fram tankar men det är inte samma sak på medicinerna. Allt är super tråkigt. Vill ännu ha anti psykotikan för den påverkar inte hur jag tänker men vill kliva av resten.


Intressant, kände och känner ännu, likadant - medicinerna tar udden av det mesta. Vet inte hur lösa det heller, hade djupare känsla av andlighet tidigare... Men tacksam att jag ändå kan känna lite.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235246 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Spiritualitet bortblåst
Jag var sjukt andlig när jag var psykotisk. Om man räknar skyddsänglar och andra psykotiska upplevelser. Jag har några extra starka upplevelser, men slyddsänglarna var vid min sida hela tiden, på gott och ont. Alla skyddsänglar bar inte helt igenom goda och det var en stress. Vem kan man lita på! Men jag är ändå ateist. Psykosupplevelser går inte att lita på och jag lever hellre i den verkliga världen med verkliga människor.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235247 av Geta
Svar från Geta i ämnet Spiritualitet bortblåst
En kompis som var katolik sa att jag inte var andligt sjuk.