hon tog livet av sig

Mer
15 år 5 månader sedan #162705 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet hon tog livet av sig
Beklagar verkligen.
Ibland blir sorgen starkare för att man har obearbetad sorg sen tidigare.
Mer
15 år 5 månader sedan #162735 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hon tog livet av sig
Väldigt tragiskt och tråkigt. Hoppas att du kan komma över detta, så att du kommer att må bättre.
Mer
15 år 5 månader sedan #162736 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet hon tog livet av sig
Två av dem som jag varit inlagd med har avlidit. Den ena dog på PIVA o den andra i sitt hem. Tydligen sov han med nån typ av mask för ansiktet. I hans fall dog han nog av naturliga orsaker, fast det är ju lika tråkigt ändå.
Mer
15 år 4 månader sedan #164038 av Shangikoya
Svar från Shangikoya i ämnet tack
tack för att ni svarade...känns skönt att man inte är ensam även att man inte är ensam om det..om ni förstår vad jag menar...

jag sörjer fortfarande men jag ska inte gräva ner i det..

tack ännu en gång..

kramar
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 4 månader sedan #164059 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet hon tog livet av sig
Varför är det oftast gäster som kommer med opassande kommentarer, är det anonymiteten att Admin inte kan undersöka vem som har skrivit denna txt? Har varit med om ungefär 5-6 personer som har tagit bort sig, varav en person jag träffade, den förste i min omgivning som försvann.
Träffade denne på mitt första jobb medan han fortfarande var kontaktbar.
Sedan föll han för den enorma press som uppstod kring mitten på 80-talet,
det blev en våg av självmord. Media hade satt upp enorma krav på moraliskt rättfärdighet. Det har hänt att epidemin har nått byar där den ene efter den andre föll för trycket.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 4 månader sedan #164091 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet hon tog livet av sig

Jocke skrev: Varför är det oftast gäster som kommer med opassande kommentarer, är det anonymiteten


Förmodligen. Så väcker ju förmodligen saker som självmord de här personernas ångest. Så har de inget vettigare eller vuxnare att göra med ångesten än att skriva ett sånt där inlägg som här ovan, gömda bakom någon sorts anonymitet.
Tragiskt att de inte kan hantera sin ångest på ett lite bättre sätt, samtidigt lite spännande att många medlemmar här som ses som "psykiskt sjuka" kan hantera situationen bättre än personen som skrev det fåniga inlägget. Säger en hel del om begreppet "svag" och att man ska vara försiktig med att tänka att psykiskt sjuka per automatik är svaga. Många "normala" människor är fan så mycket svagare, om jag får säga så (med syftning på den som skrev det där inlägget).

Nå, det är ju en helt annan diskussion.
Verkligen tragiskt att din vän tagit livet av sig Shangikoya. Måste kännas kaosigt att få reda på det, för mig har det alltid varit nästan overkligt att någon bara kan dö så där. Försvinna från den ena stunden till den andra.
När vänner till mig tagit livet av sig väcker det också alltid min ilska. Mitt i sorgen och saknaden får jag också känslor av "hur fan kunde du göra så här mot oss??".
Knepigt när känslor är motstridiga.