letar närstående för intervju

  • Lena F
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #215162 av Lena F
Hej!

Kan du hjälpa mig att hitta intervjupersoner?

Jag heter Lena Fredriksson och är en frilansjournalist som deltar i forskningsprojektet PS Young Support vid Göteborgs universitet.
Inom projektet utvecklar vi ett webbstöd för unga personer, 16-25 år, som har någon närstående som mår psykiskt dåligt.
Här kan du läsa mer om vårt projekt: <!-- w --> www.psyoungsupport.se <!-- w -->

En av mina uppgifter är att göra intervjuer till stödsajten. Jag undrar nu om du kan hjälpa mig att hitta unga personer som vill medverka i en intervju. Jag söker personer som är omkring 16-25 år, som kan berätta om hur det är att stötta en kompis eller en förälder, syskon, pojkvän/flickvän eller någon annan som står dem nära.

Läs gärna mer här: www.psyoungsupport.se/intervjupersoner.html

När det gäller intervjuer/artiklar med både unga närstående och experter är det viktigt för oss är att det är den unga stödjaren som står i fokus &#8211; inte den som är sjuk.

Fler intervjupersoner
Om du själv har förslag på andra lämpliga intervjupersoner är jag tacksam för tips om dem.

Kontakta mig gärna om du har några frågor!

Vänliga hälsningar
Lena Fredriksson
<!-- e --><a href="mailto:lena@fredrikssonmedia.se]lena@fredrikssonmedia.se[/url]<!-- e -->

PS Young Support
<!-- w --> www.psyoungsupport.se <!-- w -->


Forskningsprojektet PS Young Support undersöker om ett internetbaserat stöd kan hjälpa unga människor som har någon närstående, en vän eller familjemedlem, som mår psykiskt dåligt.
Unga personer med egen sådan erfarenhet är med och tar fram webbplatsen tillsammans med forskare, systemutvecklare och kommunikatör.
Mer
14 år 11 månader sedan #215233 av Admin1
Jag skall ta upp det i nyhetsbrevet på fredag, som går ut till nästan 190 medlemmar.
Mer
14 år 11 månader sedan #216770 av LindaW
Ett tips är att kontakta personalen på Gyllingen i Göteborg, de kan kanske hjälpa dig att hitta intervjupersoner. Gyllingen jobbar med grupper av barn och ungdomar som har förälder som varit eller är psykiskt sjuk. Mer info hittar du på: www.gyllenkroken.se/sidor/gyllingen.htm
  • Gäst2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #249919 av Gäst2
Svar från Gäst2 i ämnet letar närstående för intervju
Är detta fortfarande aktuellt?
Mer
14 år 6 månader sedan #249995 av Admin1
Jag vet inte om det är aktuellt fortfarande, men du kan ju skicka ett mejl till <!-- e --><a href="mailto:lena@fredrikssonmedia.se]lena@fredrikssonmedia.se[/url]<!-- e --> och fråga henne.