Hatad av föräldrarna

  • Schizofren med problem
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #292519 av Schizofren med problem
Hatad av föräldrarna skapades av Schizofren med problem
Min mor brukar laga mat åt mig. Förut varje dag. Då vidbrände hon maten ibland. Tex kokt potatis kunde hon vidbränna.
Nu för tiden bjuder hon på måltider ibland. Saken är den att jag har gått upp i vikt ganska kraftigt efter att ha gått ned i vikt ordentligt.
Jag har vägt 130 sen 75 sen 115. Och nu har hon börjat servera fett i maten. Det är ganska tjockt fettlager i ärtsoppa.

På den tiden jag ständigt blev inlagd, så grimaserade hon alltid när jag försökte prata med henne vid en inläggning.

Inte så kul att vara hatad av sina föräldrar. Men de är så falska att de vill låtsas vara goda föräldrar, så att ingen kan klandra dem.
Mer
13 år 11 månader sedan #292523 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hatad av föräldrarna
Det ska ju vara nyttigt med fett nu enligt Doktor Anna Dahlqvists
diet.

Lösningen måste väl vara att du lagar din egen mat, så att du
får den som du vill.
Mer
13 år 11 månader sedan #292526 av saara
Svar från saara i ämnet Hatad av föräldrarna
Jag undrar om din mamma har en demenssjukdom då hon inte tycks förstå sej på hur mycket fett man skall sätta i maten? Hur gammal är hon?
Mer
13 år 11 månader sedan #292714 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hatad av föräldrarna
Du kan ha missuppfattat dina föräldrar tror jag, men det kan nog vara som du säger fast den chansen är nog ganska liten. Du kanske skulle be din mamma laga vegetarisk ärtsoppa för den är praktiskt taget fettfri.

Psykiatrin brukar idag erbjuda föräldrarna familjeutbildning, så de skall uppträda på rätt sätt mot en.

Om man vill minska hjälpen av föräldrarna finns boendestöd, personligt ombud och kontaktpersoner, som man kan få oftast gratis via kommunen.