EEG ej normalt

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18860 av
EEG ej normalt skapades av
Hej
Min man har gjort ett EEG som visade förändrad hjärnaktivitet som vid psykos, han väntar på resultat från datortomargrafi. Doctorn kunde inte förklara resultaten från EEG. Det kan vara schizofreni eller annat? vad är annat?
Mer
18 år 10 månader sedan #18862 av Geta
Svar från Geta i ämnet EEG ej normalt
Det är väl omöjligt att se om en person lider
av schizofreni med en EEG-undersökning?
Mer
18 år 10 månader sedan #18868 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet EEG ej normalt
Det finns andra kroppsliga sjukdomar som kan förändra psyket hos en människa. Läkaren måste göra en koll för att se att din man inte har andra sjukdomar än psykiska sjukdomar. Din man kan därför ha en annan sjukdom, som ger utslag på EEG, än schizofreni.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 10 månader sedan #18879 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet EEG ej normalt
Jag har också gjort sån, EEG. En sak jag undrar över är om man får mediciner mot vanföreställningar som fungerar när man gör testet. Borde inte det visa en normal funktion då?
Alltså borde man göra EEG när man inte tar mediciner för att komma lite närmare sanningen. Eller har jag fått det hela om bakfoten?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18890 av
Svar från i ämnet ang EEG
Jag gjorde 2st eeg undersökningar den ena utan medicinering och den andra med medicinering...den första visade onormal aktivitet och den andra visade normal hjärnaktivitet...

Jag fick aldrig veta vad dom menade med onormal hjärnaktivitet..
jag undrar fortfarande vad dom menade..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18893 av
Svar från i ämnet EEG ej normalt
Vi undrar forfarade också, jag tycker inte att doktorn ger tillräcklig med information om varför undersökningar görs och vad resultaten innebär. De behandlar min man som han vore dum i huvud. Det gör honom arg och han åt inte sin medicin för han litar inte på doktorn. Jag måste söka info på internet om medicinen och övertyga honom att prova i 6 mån.