Ökad misstänksamhet.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36338 av
Jag har känningar av ökad misstänksamhet, vilket inte är helt galet.
En "vän" som jag bjöd hem snodde mina bilnycklar och några minuter senare min bil... Har länge haft problem med allehanda saker på bilen, men idag upptäckte jag att hela fjäderbenet på framhjulet satt löst, vilket kunde resulterat i en kraftig olycka antar jag. Jag är så kluvet vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag vet att denna "vän" blir lite ostabil i vissa lägen och detta betyder att jag inte vet var han står. Värre blir det av att vi har gemensamma bekanta och vänner. Jag måste säga upp bekantskapen och har så gjort ett par gånger, men jag har så lätt att förlåta. Varje gång jag drickerer växer mitt hat och räddsla till den nivå att jag är redo att ta itu med min plågoande...Detta har pågått under längre tid men liknade variationer. Frågan är om allt detta är realistiskt eller om jag fantiserar? Måste säga att alla andra jag känner hävdar att min vän flippat men att inget vill önska livet ur mig...
Mer
18 år 1 månad sedan #36417 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Ökad misstänksamhet.
Låter verkligen inte som en bra vän. Håll distansen och sök dig någon annan stans.

/Sofie
Mer
18 år 1 månad sedan #36460 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ökad misstänksamhet.
Har du någon psykossjukdom eller paranoid personlighetsstörning? I så fall kan det vara en vanföreställning eller paranoia som du har, men det kan ju naturligtvis vara sant det du skriver om din vän. Det bästa är nog att diskutera saken med andra personer och på så sätt kan man komma på lättare om man tänkt fel. Man kan ju också fundera på vad din vän tjänar på att göra så. Försök att själv vara kritisk och ifrågasättande till dina idéer. Det kan lindra om det är paranoia som du råkar lida av.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36535 av
Svar från i ämnet Ökad misstänksamhet.
Det blev en kraftig reaktion i min själ när denna person tyckte det var mer synd om honom... Annars kan jag leva med mina brister , men han vill jag numera köra över med samma bil han sabbade..