Mamma kommer kastas ut i samhället, kommer inte klara sig

Mer
7 år 4 månader sedan #891411 av Admin1
Tidigare ville du att din mamma skulle bli utskriven. Du kan ju Googla på Rumänien och öppenvård inom psykiatrin där. Kolla om det finns någon välgörenhetsorganisatation, som driver gratis gruppboende. Kolla också om det finns EU-projekt som får stöd för psykiskt sjuka.
Mer
7 år 4 månader sedan #891418 av Lelle
kommer inte på något på studs såhär. mamma kan dock inte lösa situationen själv. syster har jag på facebook ska se hur hon ser på den saken.
Mer
7 år 4 månader sedan #891419 av Lelle
de verkar iallafall reducera platserna på mentalsjukhusen, såg en tidnings artikel tidigare att de hade planer på något sånt
Mer
7 år 4 månader sedan #891542 av Lelle
syster och moster hos mamma på hennes nuvarande klinik. de tog gruppfoto. men hon ser bekymrad ut och åldrats !??

men nu börjar chefen för hennes sjukhus prata om pengar att i utbyte mot pengar tar de henne tillbaka, och då orkar jag inte bara... ingen lurar mig på pengar för staten står för patienternas kostnader! och det vet hon. korrupta
Mer
7 år 4 månader sedan #891820 av Admin1
Det är typiskt för länder, som Rumänien att försöka pressa pengar av anhöriga, som bor i rika väst. Rumänien är ett mycket korrupt land.
Mer
7 år 4 månader sedan #891823 av Geta
EU skickar pengar till Rumänien som ska användas till romer, men rumänerna
vägrar att göra det. I stället kommer romer hit till Sverige för att tigga.