Mamma kommer kastas ut i samhället, kommer inte klara sig

Mer
7 år 3 månader sedan #891368 av Lelle
hon har bott på ett och samma sjukhus i många år och det var hennes hem och trygghet, men allt har tagits ifrån henne. Hon får inte längre vara på det sjukhuset och blev skickad till pappas hem men pappa kunde inte ta emot henne buhu, nu fick hon tillfälligt plats på ett annat sjukhus få kilometer därifrån, men erbjuds bara plats i 2 veckor sen får hon klara sig bäst själv, typ. Men det finns inga mediciner hon kan få psykos och dö eller vad som helst. Hon är inte van att ta initiativ och har sänkt arbetsförmåga efter sina psykoser. Min mamma är en jätte fin kvinna men nu kanske det är slutet. Hur kan man göra så mot någon

jag vill bara vet att hon har det bra, men nu blir det inte så
  • MaxMin
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #891386 av MaxMin
Om du tror att du kan ha lagstiftningen på din sida anlita ett Personligt ombud som kan hjälpa dig att juridisk driva en process mot kommunen (?).
Mer
7 år 3 månader sedan #891390 av Lelle
det är utomlands så vet inte. Min syster har gripit in nu. hon är inte glad , moster också
  • MaxMin
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #891391 av MaxMin
Om det är utomlands så blir det svårt med PO. Bra att du har andra släktingar som gripit in.
Mer
7 år 3 månader sedan #891392 av Geta
Överlåt det till dina anhöriga i landet. Det kan ingen begära att du ska kunna ordna
det här från Sverige.
Mer
7 år 3 månader sedan #891394 av Lelle
dom är väl inne i det stadiet som sverige var för 25-30 år sedan, tömmer mentalsjukhusen. men jag vet att mamma inte klarar sig själv och det vet syster också. Systern och moster är påväg till hennes nuvarande psykiska klinik och ska se till att hon får vara där hela tiden , de har också kontaktat kommunen. Ja geta det fixar dem säkert.