Får hjälp av mitt syskon

Mer
6 år 7 månader sedan #968785 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag har heller aldrig pratat om mitt psykhelvete (värre förr) med min syster eller mina föräldrar. De har låtsats som att det inte har existerat.
Mer
6 år 7 månader sedan #968787 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Mina föräldrar ville komma då jag var inlagd vilket jag tror var vad vården också ville (minns inte riktigt). Men jag sade ifrån av flera anledningar. En av dem var att mina föräldrar faktiskt inte kände mig speciellt väl. De hade skapat en bild av mig som inte stämde med verkligheten. Min uppväxt var ett helvete.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #968826 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Mina föräldrar var ett slags gode män för mig under min dryga fem års "beredskapsarbete" inom den helvetiska psykiska sfären. Min bror har väl hälsat på mig ngn gång då och då när hans barn var små. Morsan förstår väl mig bättre, när hon själv har börjat höra sämre.

Men jag vill finnas till för dem, så länge dem lever. Men ingen av dem har nog förstått spännvidden av vad jag har fått genomlida? Men fick viss hjälp av brorsan att avsluta en "skojaraffär" av utrikes beröringspunkt.

Men hur jag ska ta mig ut ur den påverkan hela min omgivning sätter mot mig, genom ngn slags jämförelser mellan klienterna. På ett sätt får jag vänta dubbelt så lång tid på att få komma fram, beroende av de som stångar sig fram utan hänsyn.

Kan ngn förklara för mig på ett enkelt sätt, hur skvallersystemet finner näring hos ngn station hos mig?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 7 månader sedan #968998 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag vill inte ha hjälp av släkten och är nöjd och glad om de klarar sig själv, men vi är inte där ännu.
Mer
6 år 7 månader sedan #969034 av Nissegossen
Jag håller släkten på armlängdsavstånd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #969441 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Tror det är bäst faktiskt.