Hur löser man bråk?

Mer
6 år 5 månader sedan #989887 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur löser man bråk?
Jag har aldrig slagits i vuxen ålder och då har jag ändå stått som dörrvakt på en krog. På det stället blev en dörrvakt död, då en person knivskar honom till döds ett år före jag kom dit Inte helt ofarligt att stå där. Jag brukade avlösa garderobiären när han ville ha ledigt och personalen kände väl till mig på Puben och till slut frågade ägaren eller bartendern mig om att stå vakt på kvällen.

Som en gammal klasskamrat jag frågade, han bor i närområdet och jag frågade honom, varför fick jag stå som antingen back eller målvakt i klasslaget, han svarade du var inte rädd av dig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #989888 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur löser man bråk?
Play dead
Mer
6 år 5 månader sedan #989898 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur löser man bråk?
En dörrvakt som ville vara ledig en dag, sade till mig, här har du batongen och här är min vaktbricka, garderobiären varnade mig för att sätta på mig brickan, för som han sade, den betyder att du har polismansbefogad tjänstgöring och det är olagligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #989918 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur löser man bråk?
Att inte alltid säga vad man tycker och tänket. Våra diplomatisk och försöka förstå båda sidor.
Mer
6 år 5 månader sedan #989987 av Carmen Al Kebab

LonelyisBack skrev: Geta om man inte har mycket val att välja sitt sällskap för ingen normal människa vill umgås med mej?
Nissegossen diplomati hur funkar det eller hur gör man det i praktiken?

Nissegossen menar att du ska vara en klassisk svensk och lösa det med att samtala bara... Som fega svenskar brukar göra.

Nej det du ska göra är att höja rösten ordentlig och få din åsikt hörd sedan drar du därifrån om h*n har inget att tillägga, varför väljer du "vänner" som är dåligt för dig? Hellre ensam då.

Var så grov som möjligt, bara det blir lagligt.

Sedan när du har dumpat dina "vänner" som inte respekterar dig så skaffar du nya.
Mer
6 år 5 månader sedan #989988 av Carmen Al Kebab

LonelyisBack skrev: Men jag avskyr ensamhet?

Det gör jag också, men man vänjer sig.

Skaffa ett jobb och ragga tjejer så blir allt okej igen... Övermedicinera aldrig bara.