Kompis/kollega ljuger!?

Mer
3 år 1 månad sedan #1329191 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Dom är inte bara knäpp då? Ibland undrar jag om jag är det.. enklare än så blir det inte.. Kanske lite lågstadie humor i det hela dock..
Mer
3 år 1 månad sedan #1329421 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Vad säger de andra på Spiran om honom?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 1 månad sedan #1329455 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Att skryta är väl en form av mytomani också? Har då några kompisar som är mytomaner, men de är inga storskrävlare! Men aldrig snacka skit om dem för de kan inte rå för det? Men man kan låta bli att umgås med dem!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329467 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kompis/kollega ljuger!?

Admin1 skrev: Vad säger de andra på Spiran om honom?
 

Han är ganska trevlig ändå. Men en gång busringde jag o några till från Spiran när vi hade festat, till honom, o undrade om han kunde hacka Försäkringskassan...
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Richard. Orsak: Fixade citat
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329476 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Ingen tror ju på de sanslösa historierna, ingen. Inte mytomanen heller. Enligt wiki osv så kopplas mytomani ihop med empatistörningarna. Men det kan inte stämma. Det är i så fall mer likt de med vanföreställningar. Där är ingen som tror på det heller.

Det finns skillnad på patologiska lögnare och tvångsmässiga lögnare, på engelska infosidor. Men inte på Svenska. Det står på engelsk wiki att "mytomaner" känner ånger, stress och skuld på lögndetektortest, det gör inte de antisociala. Men här i Sverige så är ett kriterie för den "mörka triaden" som Geta kallar det, Mytomani. Men det är något helt annat. Även om det står "Mytoman" på alla aftonblaskor var och varannan dag. När de snackas om monstrena.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329515 av Koltrast
Svar från Koltrast i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Alla som är väldigt snälla mot mig ska tydligen vara manipulativa och farliga.

Skönt att jag är fel person att bedömma det - då jag själv kanske är just en sådan  ​​​​​​​