Psykotisk mamma

Mer
17 år 5 månader sedan #57091 av nika
Psykotisk mamma skapades av nika
Hej! Ojoj nu var det länge sedan jag skrev här. Det här året har bara försvunnit för mig pga min mamma som befinner sig i en psykos eller vad det nu är. Om ni vill kan ni läsa mina första inlägg, tror jag skrev dessa för ca 1 år sedan.
Det som nu har hänt är att hon påstår att hon gift sig med Per Gessle hon är helt säker på det. Hon säger att dem gifte sig genom radion. Hon säger att dem inte kan träffas pga att vissa ligor och artister förhindrar detta hela tiden. Igår när jag var där så sa hon att det ska bli så spännande att se vad han köpt för ringar (detta är ju helt sjukt, hur kan en hjärna bli så här). Hon är jätte glad över detta men säger ibland att jag och per tycker att det är så tråkigt att vi inte har kunnat träffas än. Hon sa åt mig för en vecka sedan att om pressen kommer och vill ta kort på dig så ska du inte gå med på att ta några bilder, jag svarade bara nej jag ska inte göra det, då sa hon men Nina jag tror inte du förstår hor allvarligt detta är. Hon talar även om att det som hon blir utsatt för är det största brott som begåtts. I höstas 2005 fick jag in henne på psyk med polis ett antal gånger då idioterna på psykiatrin gav henne permission hela tiden fastän hon hade ett LPT på sig. Detta orkar jag inte gå igenom en gång till. Jag vill skriva mer men ni orkar nog inte läsa mer. Igår när min dotter som är 11 år skulle följa med henna för att dem skulle klippa sig hade hon kollat i spegeln hemma pekat mot sig själv och sagt "nu jävlar skärper du dig", jag fattar ingenting.
Mer
17 år 5 månader sedan #57092 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Psykotisk mamma
Det gör du ju, fattar. Du vet att din mamma är psykiskt sjuk just nu och kanske det är bäst för din dotter och dej att inte umgås med henne just nu ? Kanske finns det annars en risk att du dras in i hennes sjukdom och blir medberoende
Mer
17 år 5 månader sedan #57124 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykotisk mamma
Det låter som din mamma har vanföreställningar. Får din mamma någon antipsykotisk medicin mot sin sjukdom? Om hon får medicin kan det ju hända att hon faktiskt inte tar den för det är ganska vanligt att det är så. Anhöriga kan ha glädje att vara medlem i Schizofreniförbundet för att få kontakt med andra som har liknande problem.
Mer
17 år 5 månader sedan #57126 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykotisk mamma
Kolla in <!-- w --> www.schizofreniforbundet.se <!-- w -->

Där kan du se efter det IFS, (Intresseföreningen för Schizofreni!)som är närmast din ort.

De anordnar möten med anhöriga till människor som har Schizofreni.

Jag är själv medlem och har varit det sedan slutet på 70- talet när den bildades i GBG!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #57128 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Psykotisk mamma

Igår när min dotter som är 11 år skulle följa med henna för att dem skulle klippa sig hade hon kollat i spegeln hemma pekat mot sig själv och sagt "nu jävlar skärper du dig", jag fattar ingenting.



Jag känner själv, att psykoserna nog är på väg tillbaka? Det där med spegeln fattar jag! Det är några i min omgivning som speglar sig rätt ofta i min närvaro!

Det kan vara en uppmaning till ngn annan, det som din mor säger? Att spegla sig i skenet av andras lyster är inte sjysst!

Men om din mor kan spegla sig i ngt som hon gillar, kanske det blir mer lättförklarligt med hennes beteende?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 5 månader sedan #57129 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Psykotisk mamma
Det finns i GBG en förening för barn till de som har Schizofreni.

Den finns nära Gyllenkroken och heter Gyllingen.

Det finns anställda där som tar hand om barnen när de möts och snackar igenom hur de har det!
ALLA Tjänar på att omgås om någon i familjen är sjuk i en psykossjukdom! Obs! att på Gyllingen pratar man med unga barn till föräldrar som har sjukdomen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum