Försökte ta sitt liv

Mer
16 år 7 månader sedan #91906 av adrokylus
Svar från adrokylus i ämnet Försökte ta sitt liv
Du brukar väl inte vara oberörbar?.Kanske du har satt upp en mur för tillfället just mot henne för att du inte orkar hantera situationen?
Mer
16 år 7 månader sedan #91923 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försökte ta sitt liv
Det går inte att ta till sig något så hemskt när det
kommer så nära.
Det kan vara en försvarsmekanism.
Mer
16 år 7 månader sedan #92249 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Försökte ta sitt liv
Jag tror att en del reagerar direkt när något händer, och för andra tar det tid, eftersatt på något vis? En del känner långt innan något händer, inlevelse. En del känner mitt i när något händer, direkta spontana känslor. En del reagerar långt senare, efteråt, försenade reaktioner. En del kan det ta många år för, kanske ett helt liv. Vi är alla olika. Ingen är den andre lik, det är en mångfald.

En fråga, vill du själv bli behandlad så, att hon säger åt dina föräldrar att dom kan ringa henne när du lyckas. Hur skulle det kännas? Om man vänder på känslan. Åt ditt eget håll.







Evillynn skrev: En av mina närmsta vänner försökte igår ta sitt liv genom en överdos. Hon ringde till mig idag för att berätta vad som hade händt. Jag kände ingenting trots att jag vet att det var ett seriöst försök som alla andra av hennes självmordsförsök. Hon ligger nu på avdelningen och det enda jag känner att jag verkligen vill säga är att hon ska be sina föräldrar ringa mig då hon lyckas. Jag känner verkligen ingenting. Vad är det för fel på mig egentligen? Jag borde gråta och vara förbannad!