SIUS-konsulenter

Mer
19 år 2 veckor sedan #12285 av Geta
Sius-konsulenter skapades av Geta
borttaget
Mer
19 år 2 veckor sedan #12327 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sius-konsulenter
borttaget
Mer
19 år 2 veckor sedan #12342 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet SIUS-konsulenter
Arbetsterapeuter verkar ingå i öppenvårdteam som skall uppsöka och vårda personer med schizofreni i hemmet. De kan också säkert kontaktas direkt på sjukhusen. Det bästa är nog en arbetsterapeut med erfarenhet av psykiatri och problem vid kognitiva svårigheter.

SIUS-konsulenterna verkar vara en utökad del av arbetsförmedlingen. De hjälper till att ordna jobb och hjälper till och stöttar på jobbet bl.a. ser de till så att arbetet blir utfört. Det har visat sig att systemet med SIUS-konsulenter fördubblar chanserna för de med schizofreni att få ett arbete. Det har varit ett redioprogram om SIUS-konsulenter
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... -foer-alla

Jag vet inte om du egentligen behöver hjälp, PSR, men jag tror för dig är en arbetsterapeut att föredra, eftersom du redan har ett arbete. Vore du arbetslös så vore kanske SIUS-konsulent det lämpligaste alternativet.
Mer
19 år 2 veckor sedan #12438 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet SIUS-konsulenter
Jag tycker du gör helt rätt att inte blanda in cheferna. Det kan ha skadlig inverkan gissar jag när du skall söka nytt jobb. Funktionshinder är tyvärr ingen merit när det gäller att söka jobb utan snarare ett rött skynke för arbetsgivarna.

Om man arbetar och har funktionshinder så kanske man har behov av att samtala om hur det är på arbetet med någon - kurator? arbetsterapeut? Det är kanske därför SIUS-konsulenterna är så framgångsrika, eftersom de hela tiden för en dialog om hur det går på jobbet. Det kanske behövs och är nyttigt?
  • vimsan-oinloggad
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18904 av vimsan-oinloggad
Svar från vimsan-oinloggad i ämnet SIUS-konsulenter
Hej på er...roligt att komma över en dator en stund
JAg har inte varit här på väld länge,,,,
mkt händer-tyvärr ba SKIT
mär så dåligt att jag har svårt at5t koncentrera mig o fatta vad jag jag läser :väggen :cry: :cry: :cry:
Är inlagd ....ja o så ska man diskutera ngslags "framtid"- 8O
väg framåt
undrar lite bara om deaa konsulentere el vad ni kallar d
Är de bara för sz-jag har ju depp
kan ngn berätta lite mer??