Arbetsträningen på Eka gick åt h****** :-/

Mer
14 år 7 månader sedan #246001 av Lorelei
Föll på drogtestet av stesolid och min stresskänslighet. Fick ej lov att köra truck, vilket skulle varit en central del av mina arbetsuppgifter. Fanns inget annat jag kunde göra där heller.

Har verkligen gjort allt jag kunnat och hoppades in i det sista. Men det sket sig.

Mår väl inget vidare direkt :-/

Det enda positiva är att väl att CT-röntgen av min buk inte visade ngt fel. (var och gjorde en datortomografi för 2 v. sedan).

Kram på er alla.

/Molekylen
Mer
14 år 7 månader sedan #246002 av Geta
Det är jättesvårt att gå tillbaka till hetluften på en
arbetsplats när man är van vid att vara ångestbefriad
hemma.

Det är klart att det kan vara viktigt att vara vid sina
sinnens fulla bruk när man kör truck och att inte vara
drogad.
Mer
14 år 7 månader sedan #246006 av Lorelei
Jo men är ju inte ångestbefriad hemma heller. Men visst jag förstår att det kan vara en säkerhetsrisk, både för mig sj och andra. Men ändå är ju stesolid ett läkemedel utskrivet till mig personligen. Lite som om jag hade haft ADHD och behövt amfetamin-substanser. Mår definitivt inte bättra av att gå hemma!

När jag var på Renova gjordes inget drogtest och jag berättade för chefen där att jag åt psykofarmaka, inkl stesolid. Ändå fick jag köra traverskran (flera ton) och sköta uppgifter i kontrollrummet och i driften. Mkt höga ångtryck och temperaturer (40 bar och 400 grader celcius på vattenångan). Tillräckligt för att döda en person på några sekunder. Hade inga som helst problem att utföra mina arbetsuppgifter kan tilläggas.

Den här tbl (symbolik) behöver jag suga på ett tag, så att säga :-/

Men vem har sagt livet ska vara enkelt?

Tack iaf Geta för ditt svar!
Mer
14 år 7 månader sedan #246018 av Nissegossen
Taskigt, att du inte fick jobbet, men sånt är livet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #246020 av idefix
Synd på jobbet. Bara att försöka någon annanstans. Gäller att aldrig ge upp!
Mer
14 år 7 månader sedan #246028 av Zoidar
Äsch typiskt, men det går fler tåg.

Anchored in Christ ✟