Uppdatering: Film och jobb

Mer
12 år 7 månader sedan #432651 av kvinnan
Har inte varit här på ett tag.
I sommras så spelade jag in en film om mig och Schizofrenin som ett ´danskt filmteam gjorde, det var jättekul, den blir 9minuter lång och jag får 10 000skr för de två eftermiddagar som det tog :D


Har börjat föreläsa ordentligt nu tex på Arbetsförmedlingens kick off för projektet "Se kraften" (där var 170pers!)
Förra veckan föreläste jag för 130 anställda inom heldygnsvården i psykiatri i Kalmar under projektet " Bättre vård-mindre tvång". Hoppas på fler uppdra där ifrån.

Sedan har jag äntligen börjat få jobb ifrån Hjärnkoll. Jag älskar verkligen att föreläsa!

Jag har kommit med i Talarforum och har jobb för dem i vår men nu ser det lite tomt ut i allmenackan.

Håller på att starta eget företag för då tjänar jag mer på mina uppdrag det jag är orolig för är det där med alla papper och kvitton...Vet en tjej med adhd som fick hjälp och stöd med det ifrån arbetsförmedlingen så det hoppas jag med på.

När jag inte föreläser ska jag få akassa för tiden som har gått from 1 juli då jag sa upp min sjukskrivning, men som sagt var det är det där med papper...

Ställ gärna frågor om ni undrar något!
Mer
12 år 7 månader sedan #432654 av Isa-Alise
:bravo: Verkligen roligt att höra!
Mer
12 år 7 månader sedan #432663 av Geta
Svar från Geta i ämnet Uppdatering: Film och jobb
Imponerande! :vagen
Mer
12 år 7 månader sedan #432706 av Jesus/magnus
va roligt att du kunde dra in en extra krona^^

messa mig om du behöver folk som kan va med på film eller så

behöver extraknäck om det går att ordna.

man får ju tjäna en del pengar även om man har sjukpension

minns inte hur mycke.

John 8:31-32.
Mer
12 år 7 månader sedan #432722 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdatering: Film och jobb
Väldigt spännande och intressant! Modigt av dig att ge dig in på detta. Håller du hela tiden samma föreläsning eller har du olika föreläsningar?
Mer
12 år 7 månader sedan #432735 av kvinnan
Svar från kvinnan i ämnet Uppdatering: Film och jobb
Alla mina föreläsningar har hittills blivit olika, det beror på vem som beställer dem och vad de vill ha focus på.
Jag har inget direkt manus. Men jag brukar börja med en kort bakgrund, sedan om hur jag gick in i min första psykos och vad jag hadeför idéer då, hur jag tillslut kom till sjukhus (jag trodde jag hamnat hos en pervers sekt!)
Första gången jag blev tvångsintagen med polishämtning. Återhämtning, och då brukar jag använda en av Alain Topors modeller o lite om mina tidiga varningstecken och så får publiken ställa frågor.

Bemötande biten tycker jag är oerhört viktig! Den la jag mycket fokus på nu sist när det var heldygnspersonal och det blev väldigt bra. Det kommer jag alltid ha med och focusera mer på.

Just bemötande och stigmatisering var fokuset för Arbetsförmedlingen, men där pratade jag inte om bältning och sådant utan det som var viktigt för dem.

Oftast har jag en 1-1,5 timmar.