Vår livslånga fattigdom

Mer
12 år 7 månader sedan #435013 av Utomjordingen

Vi kunde vara betydligt dyrare i drift!


Ja - jag håller med!
Mer
12 år 7 månader sedan #435022 av Wellton
Svar från Wellton i ämnet Vår livslånga fattigdom
Jag har alltid tyck att jag som förtidspensionär har mycket pengar. Men jag hör alltid alla andra säga att det är knapert. Jag har faktiskt aldrig förstått detta. I och för sig så röker nästan alla andra förtidspensionärer jag träffar och det gör inte jag så där kanske en del av svaret finns. Men ändå...
Fast jag skulle självklart bli glad om jag fick mer kosing. Ingen tvekan om detta.
Mer
12 år 7 månader sedan #435027 av Nissegossen
[youtube:14cr29w6]bguIHtUTeSI[/youtube:14cr29w6]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 7 månader sedan #435032 av Utomjordingen

Jag har alltid tyck att jag som förtidspensionär har mycket pengar. Men jag hör alltid alla andra säga att det är knapert. Jag har faktiskt aldrig förstått detta. I och för sig så röker nästan alla andra förtidspensionärer jag träffar och det gör inte jag så där kanske en del av svaret finns. Men ändå...
Fast jag skulle självklart bli glad om jag fick mer kosing. Ingen tvekan om detta.

Det beror på vad man har för behov. Jag har haft enorma behov utav "allt" vilket jag inte har så mycket idag.
Mer
12 år 7 månader sedan #435035 av Wellton
Svar från Wellton i ämnet Vår livslånga fattigdom
Utomjordingen,

Det är sant. När jag var yngre så handlade jag upp pengarna så fort de kom. Det är nog utan tvekan en fråga om graden av begär och förmågan att känna sig nöjd samt ålderns vishet.
Mer
12 år 7 månader sedan #435130 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vår livslånga fattigdom
Kommer ni ihåg killet? Han planerade att bli miljardär via bidrag och han hade aldrig jobbat. Mitt råd är att köpa det mesta på secondhand, sluta röka och söka fondmedel för större investeringar typ dator.

Här finns Tips om din ekonomi:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am....php?f=5&t=15851 [/url]<!-- l -->