Högskoleprovet

Mer
11 år 11 månader sedan #488370 av Ready
Högskoleprovet skapades av Ready
Jag funderar på att göra högskoleprovet. Det var cirka 20 år sedan jag gjorde det sist. Kan vara kul att se om jag har blivit bättre. Fast jag vet inte om jag orkar med en sådan ansträngning som det är att göra provet?
Mer
11 år 11 månader sedan #488376 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Högskoleprovet
Lycka till Ready :tummenupp
Mer
11 år 11 månader sedan #488377 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Högskoleprovet
Jag tänker ibland en halv tanke på att göra högskoleprovet men......det skulle bara gå katastrofalt dåligt - så jag skiter i det. Vad ska jag med det till om jag ändå inte skriver bra? Jag får ta mig in på de högskolekurser jag vill söka på mitt folkhögskoleomdöme och akademiska meriter........
Mer
11 år 11 månader sedan #488382 av Ready
Svar från Ready i ämnet Högskoleprovet

maria-w skrev: Lycka till Ready :tummenupp


Tack.
Mer
11 år 11 månader sedan #488420 av jiva
Svar från jiva i ämnet Högskoleprovet
Jag tycker du ska prova :) Blir det för jobbigt under dagen är det ju bara att gå därifrån, inget misslyckande i det. Jag skrev det för flera år sen och tyckte då det var riktigt kul, nu skulle jag nog tyvärr inte kunna fokusera många minuter.
Mer
11 år 11 månader sedan #489077 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet Högskoleprovet
Det är helt klart ganska tungt att göra, iaf tyckte jag det när jag gjorde det i våras. Men det är ganska bra varvat på tyngre och lite mer lättsmält på delproven så man får nästan lite "vila" under tiden. Se bara till att ha lite choklad eller liknande du kan ta under pauserna och försök koppla bort provdelen du gjorde innan så tror jag du kan klara av att hålla fokus under hela dagen.