Jag vill byta arbete

Mer
11 år 8 månader sedan #516307 av Potte-Boa Jösse
Hej,

jag har arbetat från botten och upp till toppen på mitt nuvarande jobb. Jag har utvecklats, haft olika arbetsuppgifter och gått från 50% till 75% arbetstid. Men nu efter 8 år så börjar jag att tröttna på mitt arbete. Det går liksom lite slentrian i det. Jag retar mig på saker som aldrig förändras på jobbet. Jag ber om hjälp men får ofta göra allt själv. Och inget får jag för det. Jag behöver mer uppskattning och uppmuntran. Under en tid har jag varit själv på jobbet. Det är ett ganska ensamt jobb.

Men nu har jag börjat titta mig omkring. Fast när jag kollar på Arbetsförmedlings jobb ser jag inget jag vill bli. Jag har kollat ett tag.

Så nu är jag ganska säker på att jag vill bli coach, personlig coach eller liknande. Jag har en LHS bakgrund (Livets Hårda Skola) att stå på. Jag har personliga erfarenheter av psykatrin och dess funktionshinder. Jag gillar att vara med människor, jag gillar att stödja och ge insikter till andra. Jag tror jag har något viktigt och intressant att förmedla .

Men just nu har jag svårt att sätta ord på det jag har inne i mig. Så jag funderar själv på att först hitta en bra personlig coach att gå till. Jag har hittat lite utbildningar. På <!-- w --> www.i-coach.nu <!-- w --> finns det utbildningar. Ibland undrar jag hur jag skulle orka med utbildningar och ha mitt gamla jobb kvar. Eller om jag ska försöka få tjänsteledigt.

Jag känner mig som en stor oljetankers som ska byta kurs och det tar jättelänge innan oljetankersen ändrar kurs. Men jag vill göra något nytt. Jag vill det.

Hoppas det går
Pottis
Mer
11 år 8 månader sedan #516358 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Jag vill byta arbete
Det är modigt att våga byta arbete efter flera år. Starkt pottis!

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #516395 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill byta arbete
Pottis

Stå på dig och förverkliga dina drömmar, men ta ett samtal med försäkringskassan och då den som skulle vara ansvarig för dig.
Detta för att utröna om du kan få något bidrag från dem om du har sjukdomen Schizofreni i bagaget. Detta för att du jobbar trots sjukdom och hur många av oss som är sjuka har ett jobb?

Jag tycker personligen att de bör ta till sig detta och ge dig en chans att gå utbildningen med ett bidrag från dem.

Det är min personliga uppfattning och synpunkt.

Så, som sagt, stå på dig pottis!
Kram!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #516497 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vill byta arbete
Du kanske kunde gå ner till halvtid, så att du kan satsa på studier och ett nytt jobb. När du är klar kan du ju jobba deltid både på det gamla och nya jobbet. Att jobba mindre på ett jobb man inte trivs så bra med kan vara positivt och sedan är det bra med en säker inkomst.
Mer
11 år 7 månader sedan #516608 av Potte-Boa Jösse
Tack för synpunkterna. Jag ska lägga upp en realistisk handlingsplan för hur jag ska nå dit. Men det är dax att drömma igen :)