Ni som arbetar/studerar..

Mer
10 år 11 månader sedan #583233 av softice
Svar från softice i ämnet Ni som arbetar/studerar..
jag är sjukskriven mellan varven (men inte så ofta och numera aldrig på 100 %). har vissa anpassningar för att klara det och har ett inte så stressigt jobb. min chef och personalintendenten vet förstås min diagnos, men ingen annan - vad jag vet. de undrar nog, men jag tänker inte komma ut. när jag fungerar som bäst försöker jag skrapa ihop på flexen så att jag kan ta ut tiden när det är sämre. på det hela taget går det ihop sig.
Mer
10 år 11 månader sedan #583337 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ni som arbetar/studerar..
Geta,

Jobbar dina bekanta, som vill att du skall hjälpa dem?
Mer
10 år 11 månader sedan #583341 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som arbetar/studerar..
Nej, mina bekanta som vill att jag ska hjälpa dem arbetar inte. De tycker bara att det är tråkigt att göra vissa saker.
Om jag gör jobbet så kan de ägna sig åt roligare saker.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 11 månader sedan #583370 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ni som arbetar/studerar..
Nä, jag tycker dina kompisar ska betala skälig lön till dig, tror det är mellan trehundra och femhundra spänn i timmen. Det är vad det städföretag tar. Dessututom betalar man för varje påbörjad timme. Men jag tror inte du får (Geta) ta betalt utan att betala skatt? Eller om det kan påverka bostadstillägget?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 11 månader sedan #583372 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ni som arbetar/studerar..
Jag har inget bostadstillägg. När jag knappt klarar att städa åt mig själv ska jag väl inte städa åt andra.
Min kompis tycker att det blir för dyrt med städbolag eller hemtjänst. Det är klart att det vore smidigt om jag kunde göra det för en hundring. Hon har pengar på banken så därför dras det säkert extra mycket för hemtjänst.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 11 månader sedan #583375 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ni som arbetar/studerar..
Nä, jag menar inte att du ska jobba. Men med sjukersättning får man bara tjäna ett visst belopp utan att betala skatt. Jag får fem kronor i timmen upp till maxbeloppet fyrahundra per månad, vilket innebär halvtid, tjugo timmar/ vecka. Jag mår bra av det, det ger en människovärdighet.

Vars är världen på väg?