Skatteåterbäring

Mer
10 år 1 månad sedan #655844 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Skatteåterbäring
jag får tillbaks 33kr. det blir mindre och mindre varje år :(
Mer
10 år 1 månad sedan #655846 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Skatteåterbäring
Jag får ca: 2600:- tillbaks. Jag har bett att FK ska dra mer i skatt. Det är bättre än att få kvarskatt som jag alltid fick förut.
Mer
10 år 1 månad sedan #655847 av someone
Svar från someone i ämnet Skatteåterbäring
Jag får 400 tillbaka o/
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 1 månad sedan #655852 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skatteåterbäring
Jag har inte ens fått deklarationsblanketten?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 1 månad sedan #656006 av Eos
Svar från Eos i ämnet Skatteåterbäring
Jag har tur och får nästan 4000 kr tillbaka. :)
Mer
10 år 1 månad sedan #656015 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Skatteåterbäring
Jag låter jobbet dra 400 kr extra varje månad, så jag får alltid tillbaka några tusen på skatten. Detta gör jag för att unvika kvarskatt.

Ett år fick jag nämligen både kvarskatt och blev tvungen att betala tillbaka på bostadsbidraget som jag fått ut förmycket av, eftersom jag bytte jobb under året och fick högre lön. Det blev 27 000 allt som allt, för jag förlorade helt rätten till bostadsbidraget med den nya lönen. Inte kul, kan jag säga. Men det gick att lösa med en avbetalningsplan.

Så nu låter jag dem dra lite extra, och sen dess har jag inte fått kvarskatt. Bostadbidrag har jag inte haft sen det där hände eftersom min inkomst varit för hög för det.

Om man jobbar halvtid och har halvtid sjukersättning är det extra viktigt att dra lite extra skatt då skatten blir för låg på lönen eftersom man inte räknar med pensionen, och då är det lätt att få kvarskatt. Jag jobbar dock heltid men tycker det är bra med detta ändå eftersom jag får tillbaka en summa som alltid kommer till nytta när jag får den.