Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
9 år 9 månader sedan #678844 av notwoodstock
Bäst spartipset för mig själv vore att hålla mig till månadsbudgeten. Det är så ruskigt lätt att handla på nätet, så man får dåligt samvete. Jag flyttar pengar till lönekontot lite för lättvändigt - Internetbank är farlig på det viset.

Men hur jag gör, är att t.ex bestämma mig för att leva på skåpmat tills sjukpensionen kommer. Men alltid är det någonting som kommer emellan... :( 8O :ajaj
Mer
8 år 6 månader sedan #779156 av Admin1
Det brukar gå att blockera sitt bankkort, så man inte kan handla på nätet.
Mer
8 år 6 månader sedan #779163 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Peo
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #779179 av Peo
Svar från Peo i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Det bästa för ekonomin (och hälsan) jag gjort är att sluta med tobak, har tidigare rökt och senare snusat.
Massor pengar på ett år som man kan omdisponera till kanske vettigare saker, det kanske inte är lätt sluta
men väl värt det NÄR man lyckas.
Mer
8 år 6 månader sedan #779183 av Geta
Det bästa jag gjort för att spara pengar var att skippa bilen..
Mer
8 år 6 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #779194 av Nissegossen
Får här skippa rökningen, men snusen kan jag än så länge inte vara utan. Dessutom har jag fått ransonera ölen och köper inte alls så mycket som innan. Pga ålderspension och minskad inkomst från AMF och AFA får jag klara mig på mindre pengar. Jag tror det går vägen den här månaden också. Nyår blir fattig för mig, det vet jag redan. Årets värsta räkningar kommer att betalas 1 Januari och då måste det finnas tillräckligt med pengar på kontot. Bävar för den dagen.

Jag måste köpa julmaten på november månads pengar, i alla fall mycket av julmaten för att ha en rimlig chans att vara beredd på de räkningar jag har den 1/1 nästa år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.