Vad gör ni ?

Mer
18 år 2 månader sedan #33325 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Vad gör ni ?
Sjukskriven sen sept förra året. Spelar en del spel o pluggar lite smått för egen del om teknik.
Mer
18 år 2 månader sedan #33374 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Vad gör ni ?
Läkarsekreterare sedan 5 år tillbaka, innan dess diverse studier och extraarbete och perioder av sjukdom emellan. Mitt arbete är bara en försörjningskrok, inte mitt liv. Jag är deltidssjukskriven och arbetar 75 %. Och trots att jag säger så anstränger jag mig för att hålla humöret uppe och verka glad och trevlig så mycket jag kan. Vill vara duktig, allt för duktig. Behöver luta mig tillbaka mer och bli trygg och inte låta mig dras med i allt skvaller och skitprat och avundsjuka och missunsamhet på jobbet. Jag jobbar i en arbetsgrupp enbart bestående av kvinnor, de flesta är i åldrarna 55-60. Själv är jag 33.

Jag tycker om att måla akvarell, ibland jobba med improvisationsteater, sjunga, träffa mina vänner, gympa (fast jag kommer inte iväg så ofta som jag borde). Laga mat. Skriva. LÄsa, fast jag har svårt att orka koncentrera mig längre stunder och tycker att jag inte får tid med det.

Ja, det var litet om mig. Jag är mest ledsen för att jag inte hinner allt det jag vill göra och för att jobbet suger för mycket energi och att jag inte alltid får den vila jag behöver.

/Sofie
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33377 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Vad gör ni ?
Jag arbetstränar och mina uppgifter är att översätta böcker.
Jag sitter på ett dagcenter, och det är många andra där. Det är trevligt att ha lite arbestkamrater istället för att sitta hemma hela tiden. Nackdelen är att jag får svårt att koncentrera mig på själva huvuduppgiften, att översätta. Jag är nog inte mogen för att riktigt jobb än, jag gillar att busa med de andra när jag är där, och att surfa och lyssna på musik.
Mer
18 år 2 månader sedan #33379 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Vad gör ni ?
Just nu gör jag inte så mycket, går på sjukpenning. Men förhoppningsvis lutar det åt att det blir rehabilitering så småningom. Annars försöker jag få dagarna att gå, brukar gå till biblioteket och läsa tidningen samt promenera.
Mer
18 år 2 månader sedan #33386 av alien
Svar från alien i ämnet Vad gör ni ?
inte så mkt som förut. blir mest hemma..datorn..tvn. ibland kompisar och in till stan. men börjar bli lite rastlös efter 5 års sjukskrivning till sommaren. men kommer mig inte riktigt för att komma igång med nåt heller. men ska nog ta ett snack med min handläggare på fk igen.
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33390 av Guest
Svar från Guest i ämnet Vad gör ni ?
Jag läser på folkhögskola, men ju v 8 har jag lov.
Jag tränar på gym och springer 3-4 ggr/veckan.