höra bra är inte bra om man blir paranoid

Mer
18 år 2 månader sedan #34042 av Sofie
Det är lättare sagt än gjort att först söka, sedan hoppas, sedan bli kallad på intervju, sedan hoppas så mycket att det gör ont, sedan ringer dom eller skriver brev och hjärtat bultar när jag får beskedet - tyvärr är tjänsten tillsatt av en annan mer lämplig person..... eller det är väl inte så exakt de säger. Men jag har gett upp. En väninna till mig tror att jag mycket väl skulle orka jobba 100 % om det inte var för min arbetsplats. Eller så fattar hon inte bara att det är mig det är fel på.

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #34046 av Fredrik
Jag tycker du skall fortsätta söka andra jobb Sofie om du inte trivs riktigt. Men behåll ditt jobb under tiden. Det är hemskt att gå hemma sysslolös och inte ha något att göra.
Mer
18 år 2 månader sedan #34048 av Sofie
Men, då måste jag gå upp till 100 % igen och det får inte skina igenom att jag är sjukskriven på 25 % och bara orkar jobba 75 % och har en psykiatrisk diagnos. Jag måste framför allt orka mycket mer. orka. orka ... orka...

(gråter nu)

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #34049 av Fredrik
Det ordnar sig skall du se.

kram Fredrik
Mer
18 år 2 månader sedan #34082 av Sofie
Stannade hemma en dag idag fredag från jobbet. Ringde och skyllde på huvudvärk och xx-värk.
Har inte skickat iväg några jobbansökningsbrev. Inte än... Orkar inte. Skjuter upp. Lat, feg, orkeslös.
Bara träffat en vän några timmar. Det gjorde gott. Och så har min man suttit hemma med plugget idag.
Dåligt samvete, men ändå nöjd att jag unnade mig den här dagen. Hoppas på nya krafter nästa vecka och nya strategier för att låta bli att lyssna genom väggar.

Nu ska jag försöka fortsätta med min städning.

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #34084 av Anki
Sofie, vilka höga krav du har på dig själv. Att arbeta 75% är ju otroligt duktigt och du orkar ju så mycket annat. Skönt att du kunna unna dig en dag! Många kramar från Anki!!!