Kapat kort

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
9 år 2 månader sedan #725824 av Cosmos
Kapat kort skapades av Cosmos
För en stund sedan när jag skulle betala en räkning såg jag till min förskräckelse att några som heter Pointworld hade dragit 360 kr på kontot. Det är tydligen något köp- och sälj poängtjafs som jag aldrig har hört talas om. Hur fan har detta gått till? Vad ska jag göra?

Idag köpte jag ett busskort, cigaretter och fika på en välrenommerad krog här i stan. Det måste ha varit de som är skyldiga till det här. Förbannade gamar. Typiskt när man redan är fattig som en kyrkråtta.
Mer
9 år 2 månader sedan #725827 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kapat kort
Är du säker på att det inte är något du köpt? Jag har någon gång sett något för att sen komma på att det är något jag beställt.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 2 månader sedan #725875 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Kapat kort
Ett ont och trolöst släkte kräver ett tecken, men det skall inte få något annat tecken än profeten Jonas tecken
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
9 år 2 månader sedan #725879 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Kapat kort

zoidar skrev: Är du säker på att det inte är något du köpt? Jag har någon gång sett något för att sen komma på att det är något jag beställt.

Jag var in och kollade min mail där man har skickat ett kvitto. Mailet var sänt via några som heter mandrilapp.com som tydligen sysslar med att skapa mail-listor som man sedan säljer till olika företag. Hur de har fått tag i kontonumret är konstigt. Men jag brukar köpa och sälja grejer på Blocket och Tradera och då betalar man ju via konton.
Mer
9 år 2 månader sedan #725907 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kapat kort
Ring och prata med konsumentvägledaren i kommunen imorgon. Kanske känner de till det.
Mer
9 år 2 månader sedan #725944 av wasp
Svar från wasp i ämnet Kapat kort
Cosmos,

Sån tur att jag aldrig betalar på nätet med mitt bankkort. Du kan skaffa e kort, som bara gäller en gång. Titta på din internetbank!