Livskvalitet.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34234 av
Livskvalitet. skapades av
Funderade lite överlivskvaliteten man har idag. Man sover väl en typ 30% av tiden, ytterligare cirka 10% går åt att tänka på hur man ska få dagen att gå. 10% går till att försöka hitta motivation till att göra de enklaste sakerna som att köra en tvättmaskin. Har tvättat samma saker nu tre gånger, eftersom det har luktat unket innan jag hängt dem på tork.
Resten av tiden känns bara som en lång pina, går bara och väntar på att man ska kunna gå och lägga sig igen...
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34235 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Livskvalitet.
Get A Life!
Börja på någon daglig verksamhet eller något. Så här kan du inte ha det...
Mer
18 år 2 månader sedan #34244 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Livskvalitet.
Om du lider av schizofreni har egentligen kommunen skyldighet att ordna dig daglig sysselsättning på ett dagcenter eller liknande. Ibland kan det vara bra att ha ett personligt ombud, eftersom de brukar kunna ordna fram daglig sysselsättning och aktivering hos kommunen.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34260 av
Svar från i ämnet Livskvalitet.
Jag har inte den diagnosen/ingen alls faktiskt, psykos av något slag.
Men jag känner ingen mig i mycket som nämts här på siten. Har dock aldrig fått hallisar som jag inte förtjänat, är man typ vaken flera dygn på raken så börjar man till slut se saker som inte finns. Detta tillstånd kan också uppnås med flera olika droger, inget jag rekomenderar dock. Inte för att det är självupplevt utan mer som varnande exempel...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34261 av
Svar från i ämnet Livskvalitet.
Glömde att jag också har aktivitet några eller de flesta dagarna i veckan, men allt för att glömma bort några timmar, räknar minuterna tills det blir kväll. Numer har jag inte heller drömmarna för mig själv, det är bara mardrömmar som gör att jag känner mig helt knäckt när jag vaknar ur dem...Oftast kan det ta en bra stund innan jag fungerar som en människa.
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34262 av Guest
Svar från Guest i ämnet Björns Glädje
Jag löptränar, lyfter skrot och simmar tre-fyra gånger i veckan. Det ger mig livsglädje. Och så tycker jag om tjejer...