Livskvalitet.

Mer
18 år 2 månader sedan #34301 av Anki
Svar från Anki i ämnet Livskvalitet.
Ibland kanske man inte orkar träna pga mediciner. Tränade mycket förr men går "bara" på baspass på F&S just nu. Hoppas det kommer andra tider...
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34348 av Guest
Svar från Guest i ämnet Livskvalitet.
Jag måste tyvärr ta medicinen som alltid; kl 18.00.
Zyprexa 2.5 mg o Iktorivil 0.5 mg.

Jag står ibland svettig och stoppar i mig dessa satans tabletterna. Det ser inte bra ut på ett gym med Klass. Det ser ut som jag fifflar med anabola.

"Nej, det är mot epilepsi..."! Min sjukdom. Så får jag säga om någon undrar på gymet. Jag skäms.
Jag har inte epilepsi, inte schizofreni och inte bipolär sjukdom.

Jag har misstänkt att jag kunde vara manodepressiv, berättade detta för min läkare, men han förnekar bestämt att jag skulle ha några sådana tendenser. Det finns inget som tyder överhuvudtaget på att jag skulle vara manisk, särskilt inte så länge jag sköter sömnen.
Sömnbrist kan man ju bli psykotisk av...

Nä, det är ett gissel att vara beroende av medicin.

Zyprexa har tagit mig särskilt hårt; enda trösten är att jag väl ändå har en relativt låg dos...
'

Men... stå på ett gym med neuroleptika...näee, jag gillar det inte.... :twisted:
Mer
18 år 1 månad sedan #34365 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Livskvalitet.
Hej Skånebjörn,
Någon slags diagnos måste du väl ha om de tvingar dig att äta neuroleptika, eller? :rolleyes:
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34388 av
Svar från i ämnet Livskvalitet.

AmandaS skrev: Hej Skånebjörn,
Någon slags diagnos måste du väl ha om de tvingar dig att äta neuroleptika, eller? :rolleyes:

Sluta himla med ögonen där!!!
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34418 av Guest
Svar från Guest i ämnet Livskvalitet.

Gäst skrev:

AmandaS skrev: Hej Skånebjörn,
Någon slags diagnos måste du väl ha om de tvingar dig att äta neuroleptika, eller? :rolleyes:

Sluta himla med ögonen där!!!


OCD och lite Aspergers ja.
Det har jag papper på, inget annat.

Senast jag träffade min läkare fick jag bekräftat att jag inte har alls någon annan sjukdom; jag har varit orolig för att ha bipolär sjukdom.

Det finns inte i släkten och jag har ingen predisposition för det, tex omgivning el miljö, som kan tänkas ge bipolär sjukdom.
Detta förklarade min läkare klart och trovärdigt i torsdags.

Ocd betyder att man har mycket tvång, tvångstankar och tvångssyndrom.

Jag kan förmodligen lida av blodcancer och crohns sjukdom, vad jag vet...