Goda gärningar

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #37497 av Exocet
Goda gärningar skapades av Exocet
Jag jobbar, i alla fall halvtid med att hjälpa doktoranderna på hälsouniversitetet att hjälpa andra med sin forskning. Det känns bra att man kan göra någon nytta i alla fall.
Mer
18 år 1 vecka sedan #37503 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Goda gärningar
Om det är någon nytta, vet inte, men jag delar ut över 45 Metro om dagen till gamla, sjuka, handikappade och arbetslösa i området där jag bor.

De får detta för de är värda det! Det kostar dessutom inte dem eller mig ett enda öre!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 vecka sedan #37515 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Goda gärningar
Ni gör en väldigt fin insats båda två. Fortsätt med era goda gärningar!
Mer
18 år 1 vecka sedan #37516 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Goda gärningar
Det finns mycket man kan göra, även enkla grejer som att hålla upp dörren för äldre med rullatorer, folk med barnvagnar etc, det brukar dom uppskatt väldigt mycket.
Mer
18 år 1 vecka sedan #37517 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Goda gärningar
Abzu! För femton år sedan gick jag till en annan frisör än den vanliga för han hade semester.

Det var en salong för både män och kvinnor.

I stolen bredvid mig satt en kvinna, bakom henne´satt hennes dotter och väntade.

Hon vände sig emot mig och sade; "Flickan här bakom, min dotter är tio år nu. För tio år sedan när hon låg i barnvagn var du den ende som brydde sig på bussen".

Jag har alltid gjort så, det är min natur!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 vecka sedan #37530 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Goda gärningar
Jag brukar också hjälpa folk med barnvagnar av på och på spåvagnen. Många människor låtsas som om dom inte ser barnvagnarna, men jag tänker på hur stressande det måste vara för mamman/pappan att försöka få av barnvagnen på vagnen när dom vet att en del människor irriterar sig på barnvagnar.

Min goda hjärning i dag var att inte skälla tillbaka på en kvinna som skällde på mig för att jag röker. Det var en totalt främmande människa som började skälla ut mig för hon trodde att jag var gravid (jag hade en pluffsig munktröjja på mig). Jag hade god lust att tillrättavisa henne och säga att jag minsann uppfostrats till att inte skälla ut främlingar, men jag höll tyst.