Rösta i höst!

Mer
17 år 10 månader sedan #40922 av Saari
Rösta i höst! skapades av Saari
Jag har lite smått panik över att rösta i höst.

Just nu lever jag på bidrag. Jag har studiebidraget och har ansökt om socialbidrag för att kunna bo hemifrån till sommar. Jag är 50% sjukskriven och har praktikplats, men det är på tapeten att jag ska bli 100% sjukskriven till hösten då jag ska på behandlingshem. Jag är alltså inte tillräckligt frisk för att jobba.

HUR ska jag och andra i samma sits överleva i en borgelig regering och sänkta bidrag? Egentligen? Jag är inte direkt nöjd med den socialdemokratiska regeringen heller. Så vad ska man rösta på egentligen? Vad ska du rösta på? Varför?

Hjälp mig i paniken.
Mer
17 år 10 månader sedan #40923 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Rösta i höst!
Vänster partiet ger hellre mer bidrag... De är ju mer inne på att alla ska ha lika rättvisa dvs. det enbart finnas en klass... De vill ju höja det om inte jag minns fel.
Mer
17 år 10 månader sedan #40925 av Saari
Svar från Saari i ämnet Rösta i höst!
Men jag vet inte om jag gillar vänsterpartiets politik utöver skattepolitiken. Till exempel så tror jag inte på ett klassfritt samhälle och tycker inte heller att det är lösningen på våra problem. Dessutom tycker jag att man i viss mån ska privatisera vissa saker, allt ska inte vara ägt av staten tycker jag. Så jag vet inte riktigt hur det blir. Suck!
Mer
17 år 10 månader sedan #40927 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Rösta i höst!
Här har du ett bra test som du kan göra, jag har gjojrt det flera gånger och jag tycker det funkar rätt bra.

www.tv8.se/index.php?option=com_ ... 4&Itemid=0
Mer
17 år 10 månader sedan #40935 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Rösta i höst!
Fredrik, vilket jättebra tips! Det ska jag föra vidare till alla vänner som är förvirrade. Nu är jag lite säkrare på vad jag tycker i alla fall. Tack!
Mer
17 år 10 månader sedan #40936 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Rösta i höst!
Bara så ni vet kan blanka röster oxå räknas in som en vanlig röstning på något parti.....
De kan användas fel....på något sätt...minns inte hur...nån annan kanske minns bättre?