Hur ser ni på att vara ekonomiskt fri?

Mer
6 år 9 månader sedan #956335 av Admin1
Här är det Räven och Issa_Jeus, som fått handikappersättning förutom Richard. Men fler kan säkert får handikappersättning om de söker.
Mer
6 år 9 månader sedan #956339 av Geta
Chai Chau har kämpat för handikappersättning, men jag tror att han är för frisk för att få det.
Mer
6 år 9 månader sedan #956376 av Undrande

Admin1 skrev: Här är det Räven och Issa_Jeus, som fått handikappersättning förutom Richard. Men fler kan säkert får handikappersättning om de söker.

Jag med som sagt. Men jag är imponerad av Richards lycka i frågan, jag är ju fysiskt handikappad.
Mer
6 år 9 månader sedan #956387 av Geta
Det verkar som att man får handikappersättning om man har ett fysiskt handikapp förutom det psykiska.
Mer
6 år 9 månader sedan #956418 av Kloppe

Maxjohan1983 skrev: www.aftonbladet.se/minekonomi/a/aV8ka/os...konomiskt-fri-vid-40
Denna är en artikel ur Aftonbladet om en familj som slutade jobba. Sparade pengar i flera år för att bli. "Ekonomiskt fri."
Det finns en lång tråd om denna på Flashback. De är två vuxna och tre barn. Lever på 20.000 kr i månaden.

De flesta här har väl MINST 10k månad från ersättning, in,kluderat bostadstillägg.

Ekonomiskt fri! :dans

Vad är era tankar?


Min åsikt är att man är knappast ekonomiskt fri vid 10.000/mån. Det krävs betydligt än så åtminstone för mig, för att kalla sig ekonomiskt fri.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 9 månader sedan #956420 av Geta
12 -13 000 kr i månaden måste man nog ha för att klara sig.