Är vi egentligen lata?

Mer
6 år 7 månader sedan #971929 av Carmen Al Kebab
Är vi egentligen lata? Jag tror det är bara antipsykotikan som försöker lura hjärnan till att tro vi är lata pga dopaminet... Jag skulle snarare skriva, vi är bekväma med antipsykotika... Hade vi varit utan antipsykotika så tror jag bestämt att vi hade orkat jobba heltid pga dopaminet.

Så jag tror helt enkelt att vi får tvinga oss till jobbet, även om det tar emot pga antipsykotikan.

Jag själv tror jag ska testa jobba deltid första tiden, sedan ökar jag till heltid och se hur jag mår.
Mer
6 år 7 månader sedan #971930 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Är vi egentligen lata?
Det är gå förunnat att få och kunna jobba heltid.
Mer
6 år 7 månader sedan #971933 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Är vi egentligen lata?
ordet Lata hat negativ klang, det betyder att man kan men latar sig istället, I ditt kan det vara orkeslöshet pga negativa symptom. Som är en form av depression. Väldigt många schizofrena har det så. Orkar inte städa, laga mat och även personlig hygien.

Abilify sägs ha effekt mot negativa symtom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
6 år 7 månader sedan #971951 av Carmen Al Kebab
Det är väldigt få människor som kan använda Abilify pga rastlösheten... Önskar jag kunde använda Abilify, Zeldox eller Latuda.
Mer
6 år 7 månader sedan #971959 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är vi egentligen lata?
Jag jobbade heltid, när jag gick på Hibernal. Det var jobbigt men jag trodde att jag var tvungen för att inte verka lat.
Mer
6 år 7 månader sedan #971980 av memphis
Svar från memphis i ämnet Är vi egentligen lata?
Man måste vara ganska frisk för att orka med det. Är man te x bipolär och har långa perioder utan sjukdom går det ju bra att jobba mellan skoven, det kan vara flera år utan symptom. Men dessa sjukdomar vi har på Viska är ju mer ständiga, och man tål stressen dåligt som det innebär att ha ett arbetsliv på heltid. Talar för mig själv också. Jag kan få psykotiska symptom av något så trevligt som en bilresa med familjen. Tål inte stoj, prat och stress särskilt bra.