Sysselsättning

  • D.S.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #41945 av D.S.
Sysselsättning skapades av D.S.
Hej. Jag undrar om det finns några alternativ till vanligt arbete för de som mår psykiskt dåligt? Riktigt arbete med lön, fast där man kan få vara lite "konstig" ibland (extremt inåtvänd i mitt fall). Tacksam för alla tips, även på andra typer av sysselsättning.

/Daniel

P.S. Bor i Göteborg
Mer
17 år 10 månader sedan #41965 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sysselsättning
Kanske kan Samhall vara ett alternativ. De anställer folk med diverse funktionshinder. Att må dåligt psykiskt tror jag räcker, om det är tillräckligt allvarligt. Samhall är ett statligt bolag som har hjälpt många människor med meningsfull sysselsättning.
Mer
17 år 10 månader sedan #41995 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sysselsättning
Ideelt arbete är ett alternativ... Röda Korset t.ex. behöver ofta volontärer... arbetsträning är ett annat alternativ... sen finns ju OSA anställning och lönebidragsanställning där arbetsgivaren får pengar till ens lön...
  • D.S.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42033 av D.S.
Svar från D.S. i ämnet Sysselsättning
Hej. Tack för svaren. Jag har arbetsträning nu men bara i några veckor till. Står inte heller ut med att inte ha nåt att göra. .? Jag ska titta mer på Samhall, det verkar vara precis det jag letade efter.

/D.
Mer
17 år 10 månader sedan #42058 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning
Störst chans att få ett jobb har man om man får hjälp av SIUS-konsulent på Arbetsförmedlingen. SIUS-konsulenten ordnar ett vanligt jobb samt hjälper en på jobbet så man klarar av det. Man har mycket större chans och få jobb på detta vis än genom arbetsträning.

Fontänhuset har lokaler i Göteborg och de erbjuder också sysselsättning samt jobbträning. Du kan hitta uppgifter om Göteborgslokalen på länken nedan:
www.fountainhouse.nu/lankar.html