Vad händer med socialbidragstagare när något går sönder?

Mer
6 år 2 månader sedan #1025362 av Carmen Al Kebab
Hur blir det med datorer då?
Mer
6 år 2 månader sedan #1025400 av Nissegossen
Admin är gramse på mig för att jag ger bort datorer, vilka jag köpt i akt och mening att ge bort.
Förr stod gamla datorer i soprummet och de stod där på grund av inget operativsystem. Skaffade startbara skivor med koder och allt, det var bara att sätta i skivan och låta det systemet vara allena görande och jag gav bort dem i området jag visste att de satt utan dator.

Träffade i somras några romer och två av dem kände jag till sedan tidigare och hon hade då en son som tidigare både hon och han var hemma hos mig och de satt vid en annan dator medan jag lade in Linux på en dator jag sedan skickade med dem, det var något år efter jag träffade på dem och mamman sade, han skall gå i skola i Danmark och hon var mäkta stolt över det. Om den datorn jag gav spelat någon roll för att bli antagen för utbildning vet jag ju inte ett smack om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025401 av Nissegossen
Förövrigt i dag såg jag igenom vad jag sparat i en låda och där låg en bok som handlade om Windows med instruktioner för win 98 sorterade ut den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025454 av Admin1
Jag är inte gramse för att du ger bort saker, men på sätt och vis är du nog det själv för du klagar ofta om din ekonomi. Men du kan ge bort saker för att bli tackad av andra och det betyder mer för dig än pengaförlusten.
Mer
6 år 2 månader sedan #1025598 av Nissegossen
Står så i Bibeln ja, jag kräver ingen mottjänst när jag ger något och de flesta ggr talar jag aldrig om det. jag kräver inget annat för det jag ger bort. Jag ställer mig inte på gatorna och berömmer mig själv, det är genuint det jag ger.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1025613 av Nissegossen
Kolla upp datorernas prestanda och välj ett operativsystem på Linux efter datorns förmåga, tanka ned installera, det är helt gratis om du väljer en Linux sajt på Svenska eller om de inte är det lägg in det språk den som den personen har [url:3tnz41gi]https://www.google.se/search?source=hp&ei=sHiIWsvgGombsgHhi5voAw&q=linux+versioner+beroende+p%C3%A5+datorns+kapacitet&oq=linux+versioner+beroende+p%C3%A5+datorns+kapacitet&gs_l=psy-ab.3...3714.46071.0.47506.58.53.4.0.0.0.169.3614.50j3.53.0....0...1.1.64.psy-ab..1.45.3093.0..0j35i39k1j0i131k1j0i203k1j0i22i30k1j0i22i10i30k1j33i22i29i30k1j33i160k1j33i21k1.0.0qxPuEUiFIw[/url:3tnz41gi] På denna dator och här är det mycket viktigt min dator har ett 64 bitars system, datorer äldre än 10 år kan vara en 32 bitars dator. Förövrigt går det inte att lägga in Google Crome på en 32 bitars dator, de har slutat uppdatera de datorerna.

Denna dator har absolut den prestanda som behövs tankar man ned här lägg på minnesenhet och tanka ned från en Linuxsida linuxmint.com/release.php?id=27
linuxmint.com/release.php?id=27
www.techadvisor.co.uk/download/operating...ux-mint-18-sarah-13/

Jag har versionen sarah mint 18.1

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum