Någon som jobbar med människor/vården?

Mer
6 år 1 månad sedan #1037717 av Cosmos
Jag jobbar som ledsagare och kontaktman. Det rör sig bara om två pers så det är inte betungande. Allt beror på i vilken kondition klienterna är. Jag hade en tjej som var helt blind och rullstolsbunden och var dessutom väldigt sjuk. Hon var inte lätt att jobba med p g a hennes bitterhet och aggressivitet. Hon dog senare.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037719 av björk
Det mest motsägelsefulla var när pingvinen
sa att hennes man hade för vana att se K1. Till saken hör att hon är halsstarrig och huggsexa.

Men hur blir budskapet i förlängningen.
Det var tveeggat. Bland annat en moderat
som hon käfta med. Jag sa att han rädda mej men han hosta och rossla. Han nämnde bibeln sömntabletter och öl vardera för sig i sitt sammanhang
Mer
6 år 1 månad sedan #1037723 av Geta
Problemet är att många med fysiska handikapp blir bittra och arga, som sagt. De kan rent ut sagt bli elaka.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037727 av Cosmos
Det värsta är att de tycker de har rätt till detta eftersom vi jobbar för dem och ska lyda deras minsta vink.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038630 av Melody
Det måste gå att arbeta litegrann. Ska ansöka timvik på äldreboende...det får bära eller brista.
Frågan är bara om det är bra att söka jobb bara för att man vill ha ngt att göra om dagarna.

Känns som en kurs, daglig aktivitetshus eller annat vore bättre. För jag mår inte helt bra...svårt att bestämma sig.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038816 av Admin1
Tror hemtjänsten är bättre än äldreboenden. En del som jobbar inom hemtjänsten tittar bara till och sitter och pratar en stund.