Någon som jobbar med människor/vården?

Mer
6 år 1 månad sedan #1037723 av Geta
Problemet är att många med fysiska handikapp blir bittra och arga, som sagt. De kan rent ut sagt bli elaka.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037727 av Cosmos
Det värsta är att de tycker de har rätt till detta eftersom vi jobbar för dem och ska lyda deras minsta vink.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038630 av Melody
Det måste gå att arbeta litegrann. Ska ansöka timvik på äldreboende...det får bära eller brista.
Frågan är bara om det är bra att söka jobb bara för att man vill ha ngt att göra om dagarna.

Känns som en kurs, daglig aktivitetshus eller annat vore bättre. För jag mår inte helt bra...svårt att bestämma sig.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038816 av Admin1
Tror hemtjänsten är bättre än äldreboenden. En del som jobbar inom hemtjänsten tittar bara till och sitter och pratar en stund.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038861 av Nissegossen

Vår skrev: Hur funkar det? Går det bra trots diagnosen?


Det vi gör här på viska är att här jobbar vi med alla på sidan, vi tar hand om varandra.

Kan inte se det på annat sätt.

Om jag skrivit något här på viska som någon har lyssnat på vad jag säger och lever fortfarande pga vad jag skrivit, är det värt att vara här om endast en har gjort vad jag skrivit och fortfarande lever är det värt all tid här på viska sedan Nov 2004 och alla mina inlägg.

Jag tar det rätt seriöst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1038862 av Melody
Admin1 tror man behöver körkort för hemtjänstjobb..