2 Jobbreferenser sokes

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44042 av
Ar hyfsat desperat och har verkligen inga att fraga om hjalp, inte vanner eller familj men har postat samma pa borderline.nu. Ar sjalv borderline/bipolar II men inte schizofren och forstar helt om ni finner det har olampligt men det kan vara vart ett forsok i det har laget for jag har inga pengar (jobbar i utbyte mot hyra) och haller pa att bryta ihop lite...


Grejen ar att jag ska borja soka jobb via en agency (i England) och de vill ha 2 jobbreferenser inmejlade (for att de inte har tid att ringa) men min arbetsgivare och vice arbetsgivare vagrar ge mig nat annat an verbala referenser. Mitt enda andra jobb slutade ganska daligt. De var okanda for att inte betala folk (!) och gjorde det inte heller med mig. I en manad. Nar jag, demonstrativt, inte gick till jobbet en lordag fick jag sparken. Har sedan dess fatt pengarna men kan uppenbarligen inte hamta nan referens dar heller.

Mitt forsta jobb var att jobba i en bar och nu ar jag stadare/hushallerska (vet inte riktigt vad skillnaden ar...jag gor sangar, stadar kok och toaletter) pa ett hostel. Allt i Oxford. Men om nagon kunde vara varldens basta, jag skulle avguda er (och skicka en "hittelon"...lite fel ord men ni forstar...nar jag val fick ett jobb...agencies ar snabba med sant men jag maste komma igang forst...) och tanka sig att skriva tva (fran olika adresser, sa kanske fran tva personer) referenser och mejla dem hit. Jag kan ge adressen om nan skulle kunna tanka sig att hjalpa mig. De kommer garanterat inte ringa, men ett telefonnummer vore bra att kunna ge dem anda, sa det ser OK ut, sa jag forstar att det ar mycket att be om.

Vet inte vilket hostel/vilken bar jag ska ha jobbat pa i Sverige men jag kan hitta pa nat stalle eller googla baserat pa var ni/jag bor...far se med detaljerna men som sagt, om nagon alls ar intresserad och tror att ni kan hjalpa till sa hor av er sa snart som mojligt for jag vet verkligen inte hur jag ska lyckas med det har sjalv.

Ska bara tillagga att det inte alls maste vara pa engelska, de ar vana att fa utlandska referenser sa svenska gar utmarkt.
Mer
17 år 9 månader sedan #44049 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet 2 Jobbreferenser sokes
Vänd dig till facket för att få arbetsgivaren att skriva en skriftlig referens åt dig... du har rätt att få ett betyg eller ett intyg från ditt arbete...