Bostadstillägg

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1091890 av Fantasio
När kan man få bostadstilläg`g? Vad får man högst ha för ersättning från Försäkringskassan? Jag var inne lite snabbt på deras sida, men jag hittade inte mycket info. Ska det vara så svårt? Får du under XXX kronor i månaden kan du få bostadstillägg. Allt ska vara så krångligt. Skulle inte mamma kunna ringa FK och säga att jag får si o så mycket i pension och få ett snabbt svar? Kompisen tror jag får flera tusen varje månad, fast han har väl bara haft en kortare anställning. Jag arbetade i lite drygt 22 år, ska jag straffas för det? Min kp var slö för rätt länge sen och sa direkt att jag inga pengar kunde få. Denne visste ingenting, ett typiskt myndighetssvar. En tusenlapp i månaden vore toppen att få. Jag har inte sparat några lönebesked, jag vet inte vad jag tjänade när jag hade arbete. Måste FK få veta det? Vet de det redan?
Mer
5 år 7 månader sedan #1091895 av wasp
Svar från wasp i ämnet Bostadstillägg
Om du bara har sjukersättning har du rätt till bostadstillägg. Sen räknas tjänstepension, ersättning från afa och sånt in. Läs länken!

www.forsakringskassan.se/privatpers/funk...tning/bostadstillagg
Mer
5 år 7 månader sedan #1091916 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bostadstillägg
De går på senaste årets inkomst. De bryr sig inte om vad du tjänade för flera år sedan.
Mer
5 år 7 månader sedan #1092026 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bostadstillägg
De flesta här har bostadstillägg De med lägsta sjukersättning kan få 93 % av hyran.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1092097 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bostadstillägg
Fantasio

Har du varit i ett fack som är ett i LO-Förbund skaffa ett personligt ombud som hjälper dig eller kuratorn på din mottagning, ty du kan sitta på en förmögenhet om du aldrig fått ersättning. Te x jag som var på jobbet på Pripps var det facket på jobbet som lade informationen om det som förr kallades AGS- ersättning numera går det över det som kallas för AFA och det var 1974 på jobbet jag läste det. Samma år var jag på Sahlgrenskas akutmottagning det var då jag insjuknade och då ansökte jag AGS-ersättning och det blev så att jag då fick en mindre summa än jag har nu, men nu har jag extra därifrån ett par tusen kronor utöver min pension. Vänd dig till facket i din stad och fråga om du får lov att träffa försäkrings rådgivaren. Hur många år har du jobbat och vilket fack och om det är ett LO-förbund så är det så att det blir beviljat så har du rätt att få ut summan te x 10 år, då har du en nätt summa att få ut retroaktivt och på 10 år minst 200.000 tusen kronor och i fortsättning en summa per månad med ca 2000kr vad du gör är att kolla upp det vad du gör.

Ger du mig vilket fack du hade och det är ett LO-förbund så ger jag dig adressen till ditt fack i Norrköping sam att ta med dig den PO(Personligt Ombud låt denne ta reda på hur det är. Kuratorn på din mottagning kan hjälpa dig med detta. Låt inte detta tillfälle gå förutan pengarna du har om du varit med i LO-fack och var ansluten till LO garanterat får du mycket pengar om du har rätt till dem.

Fantasio du är rik utan att du vet om det-

www.afaforsakring.se/privatperson/sjukfo...an-du-fa-ersattning/

Den länken ovan är till AFA som numera har hand om fackets ersättning vad gäller det gamla AGS

Denna länk går till PO i Norrköping ta kuratorn på din mottagning som kan hjälpa dig med kontakten
med Personligt ombud!
www.norrkoping.se/stod-och-omsorg/stod-v...ersonligt-ombud.html
Rike man tänk på mig. 8O

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1092149 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Bostadstillägg
Tack. Var väl du Wasp som erbjöd dig att hjälpa mig en gång. En dam på Asken trodde jag kunde få pengar till hyran. Jag tror jag svarade på Nissegossens PM. Jag ska prata med mamma imorgon, hon e ju före detta bankdirektör.