Säga upp sig, för att leva fattigt på bidrag?

Mer
5 år 6 månader sedan #1098564 av Geta
Min erfarenhet är att man behöver cirka 12 000 kr per månad för att leva drägligt.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098565 av krokus
Johannes,
Du kan inte byta arbetsuppgifter istället? Iofs har jag ingen aning om vad du kan jobba med, eller vilken utbildning du har.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098585 av Kloppe
Jo, mycket hänger på mina nuvarande arbetsuppgifter. Mycket stress och bökiga göromål.
Ska undersöka vilka möjligheter som finns.
Man kanske ska prova alla möjligheter innan man får fast sjukersättning.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098610 av Inwatto
Tänk också på ålderspensionen. Den blir efter vilken inkomst du haft. Har du levt fattigt, kan det bli ännu fattigare. Så, försök jobba om det går. Men, går det inte, borde du kunna få sjukersättning. Det är ju en försäkring som löser ut om man blir för sjuk för att jobba.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1098611 av Zoidar

Johannes skrev: Ja, men får man s.a.s kombinera 50% sjukersättning med fullt bostadstillägg?


Jag har 50% sjukersättning och får nästan hela min hyra på 4000kr i bostadstillägg. Jag är nästan helt säker på att du kan få fullt bostadstillägg även om du har deltids sjukersättning. Men jag tror inte det är så klokt att bli arbetslös. Bättre är att leta efter ett annat jobb där du kan trivas bättre.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098616 av IngeF
Bostadstillegg er vel det som kalles bostøtte i Norge. Jeg jobber ikke, og vil aldri få noe heller. Det er bare rett og slett for sent. Alderspensjon tenker jeg ikke på, ettersom jeg neppe når den alderen.