Bra jobb/sysselsättning för oss med psykossjukdom?

Mer
5 år 5 månader sedan #1108259 av Geta
Dessutom skulle vi inte orka med det tuffa jobbet. Mycket av transporterna sker kvälls och nattid.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1108264 av Leloo
Det där är så individuellt. Jag jobbar på en statlig myndighet 50% och har psykossjukdom. Ingen jag träffade när jag låg inne skulle nog tro att det skulle fungera för mig. Jag arbetar dock bara 50%. Kommer kanske gå upp till 75% nästa år. Jag tror att man kan ha rätt många olika sorters jobb men inte jobba 100%. Jag har varit lite inne på att jobba som personlig assistent om det jag har nu inte skulle fungera. Undersköterska kanske skulle passa många av oss men då måste man plugga om man inte redan är det
Mer
5 år 5 månader sedan #1108292 av memphis
Författare vore ju ett lämpligt jobb för oss som isolerar oss i hemmet. Men det är nog svårt att lyckas som författare. Lättast verkar vara att skriva deckare för det vill alla läsa. Men jag skulle tycka det var roligare att skriva dramatik. Psykologisk dramatik a la Dostojevski.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109031 av Utomjordingen
Ja, skriva en bok kan man göra hemma om man isolerar sig eller varför inte ha en synth och musikprogram och börja skapa musik också - det har jag tänkt i alla fall.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109507 av Utomjordingen
Denna satans ljud tinnitus nivå 3 och skriket inne i mitt huvudet som jag har funkar inte inne på arbetsmarknaden! För jag är Boss över hela världen/universum... .
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1109511 av Geta