Hur många % ska jag jobba?...dilemma(hundfråga)

  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117742 av Leloo

zoidar skrev: Svår fråga. Mitt hjärta säger att du inte ska jobba mer än 50% och ha hund. Fast om det är rätt att tänka så vet jag inte. Har du kapacitet till 75% så kanske du ska jobba 75%, om man nu behöver jobba på maxkapacitet? Som sagt svår fråga, meningen är ju samtidigt det som är hållbart i längden och det som gör att du kommer må bra och vara frisk på lång sikt. Har svårt att ge något konkret råd.

Jag håller med, det måste ju vara hållbart på lång sikt....kanske jobbar 75% och blir sjuk igen och då tar det ett år att komma tillbaka.. Problemet är mina föräldrar som tror att jag kan jobba som en frisk person i princip.....

cecilia76 skrev: Skulle rekommendera dig att nöja dig med 50 procent jobb. Livet är mer än måsten och duktighetshets.
För att orka i längden så vill du väl ha det fint och mysigt? Hund låter som mysigt sällskap.

Väldigt snyggt uttryckt! :klappa
Håller med dig, livet består av mer än jobb
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117750 av zoegas
Som ni resonerar. Att ha en hund är knappast en giltig ursäkt för att inte jobba.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 5 år 4 månader sedan by zoegas.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1117754 av Leloo
Det är såklart redan införstått att min diagnos gör att jag befinner mig på en 50-75% arbetsförmåga oavsett med hund eller inte. Vill man misstolka så gör man tydligen det...
Mer
5 år 4 månader sedan #1117756 av zoegas
Misstolka är inget ord. Prova du säga till FK att du inte vill gå upp i arbetstid för att du vill ha hund istället.

Nu vet jag inte hur många hundar det finns. En miljon? De flesta hussar och mattar jobbar 100%.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1117758 av Leloo
Jag kommer inte skaffa hunden på 10 år ändå typ. Frågan är egentligen om jag ska jobba 50 eller 75% och den kan ingen svara på men med tanke på att jag har haft fem psykoser på 10 år och aldrig varit frisk mer än två år i taget kan jag tycka att det mest humana för mig vore att jobba lite mindre för att det är stabilare ur ett längre perspektiv. Hunden är min dröm och min motivation och något jag strävar efter att skaffa i framtiden.
Tycker bara du har sån jävla tråkig attityd.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117760 av zoegas
Attityd? Sjukskriven för att hunddagis är dyrt och krångligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻