Att arbeta

Mer
19 år 8 månader sedan #3592 av Zedd
Att arbeta skapades av Zedd
Förutom första året efter psykosen så har jag arbetat nästan hela tiden. Jag vill bara säga att det går, även om det naturligtvis kan vara jättetufft att sköta en jobb när man har en allvarlig sjukdom. Fast hinder är som bekant till för att övervinnas. Som jag ser det finns det tre fördelar med att arbeta: Man får bättre självkänsla, man mår bättre på fritiden sedan är det givetvis det här med ekonomin. Jag har också haft tur och haft bra kollegor som inte gått för hårt fram.
Mer
19 år 8 månader sedan #3593 av My
Svar från My i ämnet Att arbeta

Zedd skrev: Jag har också haft tur och haft bra kollegor som inte gått för hårt fram.


Lyckans dig!
Mer
19 år 8 månader sedan #3606 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att arbeta
Hej, Zedd!

Bra att du jobbar och att det fungerar och att du trivs med det. Det är en inspirationskälla för andra här. Jag tror det är särskilt viktigt i början av sjukdomen att ha sysselsättning och helst arbete, så att man tvingas att aktivera sig. Det är nog inte bra att ha obegränsat med tid till att grubbla och deppa.

Admin
Mer
19 år 8 månader sedan #3619 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Att arbeta
Vad duktig du är! Jag ska börja praktisera snart, fem veckors tid. Känner att jag nog skulle kunna klara det. Skönt att få komma ut och vara aktiv med saker och ting.