A-kassan

Mer
17 år 6 månader sedan #50544 av Nissegossen
A-kassan skapades av Nissegossen
Alla som jobbar skall vara med i A-kassan! Detta från 1 Januari nästa år. Det kan innebära en månadskostnad på 500 kr!

Jag vet ju det att många här vill ut i arbete, jag själv har insett att jag nu är för gammal! Men det innebär inte att jag inte skulle vilja jobba om jag kunde.
Därför förstår jag alla som drömmer om ett arbete, men jag rekommenderar starkt att ta med alla aspekter vad det gäller ersättningar, och noga lusläsa alla kontrakt och villkor med försäkringskassa, arbetsgivare och andra aktörer.

Läs mera i dina pengar!

www.dinapengar.se/Avdelningar/Ar ... &Refresh=1

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #50551 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet A-kassan
Jag förlorar nog allt om jag ställer mig till arbetsmarknadens förfogande? Även om man låter ersättningen ligga vilande ett tag.

FK kan anse en för frisk senare! Men målet är att hitta en lämplig försörjning! Avgiftshöjningen slår olika, t. ex blir det ngt mindre avgiftshöjning för akademikerförbundet. :cry:

Vars är världen på väg?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #50559 av
Svar från i ämnet A-kassan
Oväntat? Nä.
Mer
17 år 6 månader sedan #50561 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet A-kassan
Aftonbladet har också tagit upp detta! finns fler länkar, jag har bara valt en utav Aftonbladets;;

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 70,00.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum