Här har jag jobbat gratis!

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1199882 av memphis
Svar från memphis i ämnet Här har jag jobbat gratis!
Fick du betalt MsTibbs?

Alltid när jag haft ett jobb och försökt löneförhandla har det bara varit som en vägg. Lönen har inte varit förhandlingsbar.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200067 av krokus
Svar från krokus i ämnet Här har jag jobbat gratis!
På Facebook har jag sett reklam för Nytida flera gånger. Reklaminläggen får många positiva kommentarer... Undrar om de tar bort de negativa kommentarerna?
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200488 av Richard
Svar från Richard i ämnet Här har jag jobbat gratis!
Jag har jobbat gratis i färgaffären, men det var ändå inte ett riktigt jobb, mer en praktikplats. Men hur sjukt är inte systemet? Om jag blev sjuk under praktiken, så var jag tvungen att anmäla t.ex. en 2-dagars förkylning till Försäkringskassan, o då fick jag mer i aktivitetsersättning, än de dagar jag var o jobbade i färgaffären.

Sen fick jag en psykos o sköt mig med luftgevär o sånt, o kom aldrig tillbaka...

Men visst, jag trivdes i färgaffären, mycket kemi o sånt. Så det var rätt kul ändå. Förutom att det var en hel del tunga lyft, o sortera tapeter var heller inte kul, men att blanda färg o greja med kemikalier var ju kul!
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Här har jag jobbat gratis!
När jag var 17 år jobbade jag som praktikant inom omsorgen med utvecklingsstörda barn. Fick 400 kr per månad. Rummet kostade 80 kr. En matkupong för lunchen kostade några kronor. Kommer ihåg att jag gick på bio en gång och såg Sound of music.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200511 av memphis
Svar från memphis i ämnet Här har jag jobbat gratis!
Mitt första jobb fick jag 15kr i timmen. Det var som trädgårdsarbete på ett sjukhus. Tyckte lönen var dålig, minns jag, med tanke på allt jobb vi utförde.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1202366 av Richard
Svar från Richard i ämnet Här har jag jobbat gratis!
Ett av mina första jobb var att jag o en kompis städade toaletterna vid hamnen i Magnarp. Visst var det lite äckligt ibland, men vi fick 100 kr var dag. Sen cyklade vi in till stan varje kväll o köpte varsin Big Mac & Co, o delade på ett paket cigaretter som vi tjuvrökte. Så cyklade vi runt i stan på kvällskvisten innan vi cyklade tillbaka hem till Magnarp (ca 10 km).

Så vi cyklade typ 30 km om dagen, 10 km in till stan o 10 km hem. Sen hade vi en runda som vi alltid cyklade runt i stan, minst 10 km den med. Minns det som att jag mådde mycket bra den tiden! Var 14-15 år.

Jag har cyklat till Helsingborg några gång. En gång cyklade jag på motorvägen...

En gång gick jag till Helsingborg också (men inte på motorvägen)...

Nu är det knappt jag orkar cykla till Spiran, 4 km... Fast förra sommaren cyklade ut till Magnarp o hem, det var jättejobbigt...
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.