Lån

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200574 av Fantasio
Lån skapades av Fantasio
Om man som jag har sjukersättning, får man då ta banklån? Jag är vad som förut hette förtidspensionär. Jag skulle kunna fråga mamma, men hon blir väl irriterad på mig som ens tänker i dessa banor. Jag skulle i så fall ta lån på 70 000. Jag vet att det är vansinne, men jag sitter och drömmer lite. Varför skulle en "förtidspensionär" inte få ta ett lån? Man har ju en regelbunden inkomst.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200588 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Lån
Jo det går nog. Men det är dyrt som fan.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200590 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Lån
Tänker du på räntan? Jag lånade nästan 100 000 på Handelsbanken när jag köpte motorcykel. Betalade som mest nåt på 2000 i månaden, beloppet sjönk allt eftersom skulden krympte.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200605 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lån
Bostadslån är bara att fetglömma med sjukersättning. Detta försökte jag mig på för några år sedan, men ingen bank ville låna ut till mig pga för låg inkomst. När jag försökte berätta om bostadstillägg för banken, slutade de lyssna och bara avbröt mig.

Inte ens när jag jobbade 50% och hade aktivitetsersättning 50% dög jag i bankens ögon.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200606 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Lån

Fantasio skrev: Tänker du på räntan? Jag lånade nästan 100 000 på Handelsbanken när jag köpte motorcykel. Betalade som mest nåt på 2000 i månaden, beloppet sjönk allt eftersom skulden krympte.

Dem som lånar ut pengar utan säkerhet har kriminell ränta.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 5 månader sedan #1200611 av Clean
Svar från Clean i ämnet Lån
Nej du får ingen lån på sjukersättning. Jag känner en som förfalskade alla papper och fick ett lån.