jobba på Samhall?

Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208684 av Clean
Svar från Clean i ämnet jobba på Samhall?
Ja det är jättefint! Jag har pratat om det oxå! Dom vet om det finns i din stad. I Göteborg är det Sahlgrenska som har det. I min stad är det kommunen. Hade inte den här sidan funnits tack vare Admin1 hade jag inte heller vetat om det. Det var han som föreslog detta till oss som vill jobba lite!
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208692 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet jobba på Samhall?
Får som sagt kolla med min kurator, får man vanlig lön då? Pengar vore gött.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208693 av Clean
Svar från Clean i ämnet jobba på Samhall?
Jag vet inte det. Fråga Admin1 det han kanske vet. Men man borde få vanlig lön. Tycker jag mej hört. Ja pengar behöver man. Dessutom är det trist att inte ha något att göra! Det blir ett utanförskap.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208744 av krokus
Svar från krokus i ämnet jobba på Samhall?
På min psykosmottagning hade de inte hört talas om IPS-modellen förrän jag tog upp det. Men så bor jag inte i den kommunen som mottagningen ligger i. Vet inte om min kommun har tillgång till IPS-modellen. När jag ringer till kommunen hänvisar de till daglig verksamhet, vilket jag vägrar. Ska jag jobba ska jag ha betalt.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208770 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet jobba på Samhall?
Samhall har en lön på 20 000 kr per månad. Via IPS-modellen får man jobb på den öppna marknaden och antagligen lite högre lön. PSR som var aktiv här förr städade först på Samhall och trivdes bra. Senare fick han jobb som lärare. Om jag skulle jobba skulle jag välja Samhall för man slipper diskriminering.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208782 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet jobba på Samhall?
verkar inte som att ips-modellen finns där jag bor så får nog kanske bli Samhall till och börja med.