Knep för att skita i andra

Mer
17 år 6 månader sedan #51012 av Kryddan
Har inte många sådana på lager. Vill gärna ha det. Anledningen är att jag vill överleva mitt jobb. Känns fel att hitta på någon lögn för att slippa jobbet, men vantrivs som bara den. Anledningen är att jag hela tiden känner mig pressad och stressad. I vissa kaotiska situationer blir jag förvirrad och gör prestationer därefter. På min arbetsplats är toleransen för misstag inte särskilt hög. De flesta känner till att jag har lönebidrag, men få vet varför. Det är ganska många som visar förakt.
Mer
17 år 6 månader sedan #51145 av Isa-Alise
Jobbigt om du inte känner dig accepterad på din arbetsplats... visst kan du strunta i vad folk tycker och tänker och kanske skvallrar om... gör ett bra jobb... var stolt över dig själv... och ge dig själv beröm! Då kommer andra också att se att du gör bra ifrån dig...
Mer
17 år 6 månader sedan #51152 av aspie
Svar från aspie i ämnet Knep för att skita i andra

Kryddan skrev: Har inte många sådana på lager. Vill gärna ha det. Anledningen är att jag vill överleva mitt jobb. Känns fel att hitta på någon lögn för att slippa jobbet, men vantrivs som bara den. Anledningen är att jag hela tiden känner mig pressad och stressad. I vissa kaotiska situationer blir jag förvirrad och gör prestationer därefter. På min arbetsplats är toleransen för misstag inte särskilt hög. De flesta känner till att jag har lönebidrag, men få vet varför. Det är ganska många som visar förakt.

Finns det något alternativ? Kolla i tidningsannonser och arbetskraftsbyrån. Arbete är inte lätt att hitta, men det lönar sig att försöka. En trist och ovänlig miljö är inte bra för hälsan och självbilden. Meningen med lönebidrag är att man skulle hitta sin plats och eventuellt bli stadigvarande anställd men om arbetskamraterna inte visar respekt, är det svårt med sådana målsättningar.

Jag rekommenderar att försök ditt bästa (utan att överanstränga dig) så länge du är där, men försök hitta en annan plats!

- aspie