Undringar från en som hamnat mellan'???

  • filifjonkan
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51494 av filifjonkan
Hej
jag undrar om ngn här kan svara mig mina undringarn...
Ska försöka ytterligarwe en gång att ta tag i livet igen'..
se hur det går denna gången ..... :( .? :(
Alltså kort ? :rolleyes: om mig:har jobbat i ca 13 år men blev'sjuk'-deppression
(som jag väl eg haft hela livet men klarat jobb o annat ändå)
1998 och blev i samband med det av med mitt jobb liks mitt liv i
övrigt...pga av samverkande omständigheter...
Var tvungen fly från min tillvaro-bostadslös-eller
hemlös(som är ett SÅ stämplat ord för vad ni ser framför er då så vill hels tinte använda)
:cry: :cry: :cry: :cry:

Sedan har jag varit i detta limbo som inte är et t riktigt liv...
Orkar inte dra ALLT men jag har levt utanför sammhället eftersom jag inte orka tta mera besvikelser o bedrövelser...kort sammnfattning..
Eftersom detta livet är lika m ed att INTE leva i stort sett...man kommer ingen vart meer än att man krälar på botten man nådde för snart åtta år sedan 8O ....känns ibland inte som det gått EN dag ens :rolleyes:

Har försökt 'upprätta mig själv' med studier o dyl emn ....mår för dåligt :cry: :cry:

Om jag mot förmodan denna gång skulle träffa rätt 'hjälp/brukar vara stjäpl personal)

Stämmer det verkigen att man inte kan få NGN sjukpenning fast man jobbat SÅ länge :evil: :twisted: :evil: :twisted:
om man kan vad är ersättningen då...för en utanförsystemet???
NGN MED ERFAREHET SJÄLVUPPLEVD
vore glad för ett svar...kanske finns ngn??

SOC vad har de för skyldigheter o hur funkar om jag har 0 kr i sjukbidrag
Ska jag söka läk innan jag söker soss?

Ja slutar nu ,glad för vem sim som vill svara
Kram o tack på förhand!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #51496 av
Jag är också utanför systemet och har varken rätt till sjukersättning eller någon form av sjukbidrag. Jag kan ju tacka min lyckliga stjärna för att jag mår såpass bra som jag gör. Om jag hade mått sämre hade det blivit socialbidrag... Nu blir det "vanligt" jobb istället.
Mer
17 år 6 månader sedan #51497 av Isa-Alise
Du har rätt till socialbidrag, att få normen som alla andra som saknar inkomst... det är lite olika beroende på var i landet du befinner dig... men är ca hyra + 3500 kr i månaden till mat, kläder, räkningar, och nöjen... fett blir det inte, men det går att leva på det...

Annars, gå till en läkare... du har ju depressioner... då kan du få sjukpenning, men om du saknar sjukpenning grundande inkomst så blir det socialbidrag i alla fall... tills försäkringskassan ger dig sjukersättning om något år...

Jag tycker att du ska ta kontakt med ett personligt ombud eller én kurator för att få ordning på ekonomin, få en bostad, osv...

Lycka till med allt!!! Det är ingen lätt situation du befinner dig i... skönt att du har kraft och mod nog att börja ta itu med den...